lördag, oktober 27, 2007

Inte riktigt som planerat, men ändå...

Det blev inte de inköpen som jag hade planerat inför idag. Prövade säkert över 10 par Cheap Monday jeans, vissa var för små och vissa var för stora, men inga par satt bra. Jag är helt enkelt inte en Cheap Monday tjej. Så då gick jag upp till övervåningen med de lite dyrare jeansen. Det vissade sig att de endast finns Acne jeans upp till storlek 32, och där är jag inte riktigt ännu... Men jag fick hjälp och hittade då ett par mycket snygga jeans som satt super på mig, de var i märket Edwin (har aldrig hört talats om det men de kostade lika mycket som Acne jeansen ändå...). De är ett par stuprörs jeans som är lite glansiga och med knappt någon stretch (tänka sig att jag har ett par icke stretchjeans :)). Inhandlade även en rosa klänning och en röd polo från Gina Tricot, en svart kjol från HM och diverse andra prylar jag bara var tvunngen att handla. Låt oss säga att det gick en del pengar... Och då blev det inte ens ett par skor. Ja nu är det i alla fal köpstopp tills spa och ring är betalt och jag kan se över min ekonomi. Känner mig i alla fall mycket nöjd med min inköp och tror nästan att det hjälpte till lite mot min på G sjukdom!

7 kommentarer:

Malin sa...

Todilooo!
Kanonfina inköp - kan man få se en bild på dig med jeansen på?
Fin klänning med fin färg :)
Jag måste ha missat det, men var är det du har doktorerat i?
Coolt med den där texten med bokstäverna huller om buller - har läst nån liknande förut.
Och GRATTIS till nedgång!
Kram kram

Anonym sa...

Du har blivit utmanad att berätta sju sanningar om dig. Se hur på min blogg...
Kramar!

Och förresten... snygga kläder och grymt bra jobbat i veckan!
Kram igen!

Frida sa...

Grattis till fina inköp! Om man hittar ett par jeans som sitter bra på så MÅÅSTE man ju faktiskt köpa dem!

Anonym sa...

Jag länkar till din blogg från min. Hoppas att det är okej. Säg till annars.
Kram!

Linda K sa...

ser ut som finfina köp, det var du väl värd :D

Mie sa...

Klart att det hjälper upp hälsan! Även om det gräver hål plånboken kan det vara värt det när man blir riktigt nöjd:)

Cecilia sa...

Malin: Tack! Jag ska se om jag kan få till ett kort på mig i jeansen, de sitter som om de var gjutna för mig. Jag är doktor i tunnfilmsmagnetism, typ framtida alternativ för bättre lagringsmedia (hårddiskar).

Filifjonkan: Klart du får länka till mig! Ska se och ta tag i utmaningen när jag får lite tid över (kanske ikväll).

Frida: Jamen visst måste man! Fick dock gå upp 10 minuter tidigare idag för att jag skulle få dem på mig... :)

Linda K: Tack! Är mycket nöjd med mina inköp!

Mie: Hälsan blev faktiskt bättre!;) Och ja plånboken blev smalare...