lördag, augusti 11, 2007

Sommarens mest jobbiga...

Efter att ha skrivit om sommarens äckligaste måste jag nu skriva om sommarens mest jobbiga nämligen; myggorna! Det är så jobbigt att ständigt gå omkring och klia sig över hela kroppen... Mest stucken blir jag i skogen där jag springer. De är ihärdiga varelser myggorna! Tydligen så smakar jag bra vid skinkorna och låren... för där sticker de mig mest, igenom byxorna. Hade det inte varit enklare att sticka mig på mina bara armar?... Till råga på allt så är jag känslig för myggstick, så jag får myggstick som är större än en femkrona varje gång. Jag överlever utan större men, men sååååå jobbigt! Vaknade inatt av att jag låg och kliade på ett stick på foten... :(

3 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Mygg är ett elände... jag får, precis som du, också stora stora bett som kliar kliar kliar. Hör av dig om du kommer på något bra att utrota dem med...;)

Annie - PD sa...

Så jobbigt att vara allergisk... Hoppas att du har salva som lindrar.

Cecilia sa...

Loppanlej: Borde forskat på det istället. :[

Annie-PD: Alsolsprit fungerar rätt bra. Men hur kul är det att gå runt med en sådan flaska och bomull och dutta på alla betten hela tiden... :(