måndag, juni 04, 2007

Återbesök hos VV

Har precis kommit hem från Vikt Väktarna, och gårdagens ångest var befogad... Jag hade gått upp 0,3 kg... :( Den totala viktnedgång är nu 20,3kg, på 36 veckor. Jag har då 10,3 kg kvar till mitt 9 oktober-delmål. Detta betyder att jag är 1,3 kg efter den planerade viktminskningen på 0,5 kg per vecka. Fast det endast är 0,3 kg så känns det ju inte alls kul. Jag har ju skött mig och motionerat mycket. De onyttiga saker jag ätit och druckit har varit på sparade points. Okej jag har inte haft 100% koll på pointsräknandet, men jag har ju gjort det ett tag och har rätt bra koll. Men jag skall nu verkligen skärpa mig och räkna pointsen ordentligt och se om det är något jag gör fel.
Förresten så är det födelsedagskalas för systerdottern på lördag, så det kan tänkas att jag äter en liten bit tårta då, därför korrigerar jag veckomålen.

11 kommentarer:

Jessica sa...

Åh! Förstår att du är besviken. Men ja, som du säger är inte 0,3kg någonting knappt! Lite extra vatten i kroppen bara. Nästa gång så ska du se att det är mot andra hållet.
Och ja! Du har ju varit kanonduktig! Kan inte se några fel alls du gör, men kroppen kanske bara behöver lite tid för att ändra sig nu... vissa perioder vill den helt enkelt inte mot samma håll som en själv.

Tack förresten! Ja, det känns skönt. Men jag ligger fortfarande lite plus ifall man jämför med hur det var i höstas... 0,4 kg för att vara exakt. Vet inte ifall det är frånvaron av sockret som gjort att jag lyckats gå ner lite eller ifall det har någon annan orsakt... får se hur denna veckans resultat blir istället.

Stor kram!

Anonym sa...

0,3 är inte alls mycket men jag förstår dig att det inte känns kul. (Tänk på mitt inlägg om vågen) Haka inte upp dig på siffran utan fortsätt att kämpa. Du är så duktig =)

Hur ofta träffar du din coach?
Jag träffade min idag och jag måste säga att jag tycker det känns jättebra. Jobbigt eftersom man jobbar med sina tankar men så behövligt.
Jag tycker verkligen om henne.

Ta habd om dig och ha det bra. Kram

Cecilia sa...

Jessica: Jo jag vet 0,3 kg är inget och jag ska kämpa vidare, men man vill ju alltid gå ner...

Therese: Jag tänkte verkligen på ditt inlägg om vågen, men jag blir lite besviken ändå. Och jag ska verkligen inte ge upp, jag vet ju att allt som allt går det ju åt rätt håll! :)
Jag träffade min coach en gång i veckan de första 10 ggr och nu så träffar jag henne varannan vecka. Och som du säger det är jättebra men jobbigt. Man måste ifrågasätt allt om sig själv, men det funkar och jag mår så mycket bättre! :)

Dorisettan sa...

Kämpa på, hörru! Jag är imponerad av din målmedvetenhet och din vilja. Fatta att du slitit och arbetat bort 20,3 kg som du inte vill ha!!

Tuuungt med motgångar, men du verkar ha målbilden fixerad ändå. Heja, heja!

Cecilia sa...

Dorisettan: Tack! Fast jag vet att det är mycket jag blivit av med känns motgångarna inte lättare att ta. Men nu är det okej och jag kämpar vidare! :)

Anonym sa...

Det är visserligen trist när vågen visar minus, men 0,3 kilo är ju inte mycket. Du har ju redan gått ner otroliga 20 kilo!!! 3 hekto tar du lätt igen till nästa vecka. =)

Malin sa...

3 ynka hekto tar du igen snabbt som attan.
Visst är det ju himla tjatigt med plus, men du trodde ju att du skulle få det så det är ju bara att kämpa på kommande vecka.
Lite svårt att peppa andra när jag själv är i en svacka, men snart så.
Jag tänkte oxå börja ha riktig koll på pointsen så jag får nån rätsida på det här.
Kram på dig o ha en alldeles toppedag!

Anonym sa...

Ibland hamnar man liksom på platåer då det inte händer något. Då gäller det att bita ihop och inte ge sig! Pepp pepp, nästa gång har du säkert tagit igen allt.

Gu vad du springer förresten. Kan det inte vara så att det blir en hel del muskler som läggs på vikten också? Muskler väger ju betydligt mer.

Laila och Johan sa...

Du är grym tjejen!! Önskar jag var lika målmedveten med det jag försöker mig på!! Kram!

Anonym sa...

Men fatta, minus 20 kg, det är otroligt! Bra jobbat, heja heja!

Cecilia sa...

Nenny: Alltid trist med plus, men jag är på G igen! :)

Malin: 3 hekto är ingenting, men jag ville ju att det skulle visa sig att jag sköt mig... Kram kram!

Sara: Jo du har helt rätt, speciellt när man tränar mycket så kan man hamna på platåer. Så det är bara att kämpa vidare!

Lopanlej: Ja denna gången har jag bestämt mig, det får ta den tid det tar, men jag ska nå fram!!! Kram på dig också. :P

Polly: Tack! Det blir att jag glömmer allt jag gått ner och bara focuserar på att jag inte gått ner denna vecka, jag ska tänka positivt. :)