måndag, mars 12, 2007

Återbesök hos VV!

Måndag igen, vilket betyder besök hos Vikt Väktarna. Jag hade gått ner 0,4 kg, och jag måste erkänna att jag är lite besviken... Den total viktnedgång är nu 14,8 kg, på 24 veckor. Jag har då 5,8 kg kvar till mitt delmål som ska vara nått den 22 maj. Detta betyder att jag är 0,8 kg efter den planerade viktminskningen på o,5 kg per vecka. Detta är ju inte bra, det är meningen att jag ska ta in på de kilona jag är efter inte öka på dem... Jag fick inte den stjärnan som jag så gärna ville ha, har ju 0,2 kg kvar till den. Ja jag är inte riktigt glad idag, men det är bara att ta nya tag. Imorgon får jag nycklarna till lägenheten så då blir jag glad!!! :)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad spännande -att det är imorgon som du ska flytta, eller få nycklarna i alla fall.

Än är det långt kvar till maj ;)
*kram*

Cecilia sa...

Ja det är jättekul med flytten, ser så fram emot det. Själva flytten blir på tors/fre/lör.

Och du har rätt det är långt till maj!

Jessica sa...

Nej men gumman då! Besviken för ett minus?! Vad är det jag hör? Nej du är ju superduktig! Ett minus är ett minus! Så är det och så ska det förbli! Kom ihåg att du är superduktig och förr eller senare kommer du att nå ditt mål!
Åh så kul med nycklar till lägenheten! *Avis* Jag vill ju också flytta!!!
Ha en toppenfin morgondag! Kramar!

Anonym sa...

Kul med flytt! Jag håller själv på att packa.. Och du är SÅ makalöst duktig!

Cecilia sa...

Jessica: Javisst är det ett minus, men 0,4 kg på två veckor när jag verkligen hat sköt mig känns taskigt...

Sara: Visst är det kul med flytt, ja i alla fall med en ny lägenhet. Du får komma och hälsa på mig i Malmö!

Anonym sa...

En paket bregott är borta Cecilia! :) Det är inte illa. Grattis!!! Och maj är långtlångt bort, detta fixar du! Du är superduktig!!
Kul med nycklar imorgon! Glöm inte bort att uppdatera i flyttvillan!
Kram.

Cecilia sa...

Du har rätt jag ska tänka att det är ett bregott paket!! Maj är långt borta och våren kommer och då rör man ju på sig mer. Såklart så kommer jag visa hur den nya lägenheten blir!

Malin sa...

Men du, det är ju nästan ett halvt kilo!
Du ska se att du får utdelning om du fortsätter i samma anda.
Och 14.8kg är mycket som har lämnat kroppen - det ska du vara stolt över!
Keep up the good work!
Kram

Cecilia sa...

Visst men det är 0,4 kg på två veckor. Jag vet att det kommer gå bättre snart, och jag ger verkligen inte upp!

Linda K sa...

tycker du kämpar på kanonbra! inte bra om det går FÖR fort heller ju. men jag fattara tt du vill uppnå ditt mål i tid. heja heja! :)

Cecilia sa...

Tack! håller med att det ska inte gå för fort, det mår kroppen inte bra av. Men ett halvt kilo i veckan skulle jag bli glad över...

Hanna sa...

Heeej

Nu e jag tillbaka =)

Ser att du har ett kort på dig själv nu *supersöt*

Grattis till minuset! Inte ska du vara besviken, ett minus är alltid ett minus!!!

Å Grattis till lägenheten å lycka till med jobbet =)

Kram hanna

Cecilia sa...

Va kul och bra at du är tillbaka! Och tack (rodnar lite),tack (men 0.4 kg på två veckor...) och tack (lägenhet kul, men flytta mycket jobb).

Anonym sa...

Du är superduktig. Håller med alla som säger "ett minus är ett minus!". Så länge du inte går upp är det ju toppen. Det är ju lätt att lägga på sig när man gått ner så mycket som du gjort.
Bra kämpat!

Cecilia sa...

Tack! Jag ska försöka tänka lite mer positivt.