tisdag, mars 27, 2007

Min nya lägenhet!

Här kommer nu de utlovade fotona av min nya lägenhet! Köket har fått en ny kökslampa, men annars så har jag mina Marimekkogardiner kvar från Uppsalalägenheten. Sovrummet går i rött, med rödasammetsgardiner som pricken över i. Vardagsrummet har en Tv-hörna och en "bibliotek"-hörna. Jag är speciellt nöjd med Marimekkotyget som jag inhandlade i sommras i Helsingfors, det sitter snyggt över soffan. Märk Alvar Aaltovasen på soffbordet, visst passar den perfekt!








13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!!
Vad snyggt du har det hemma! Det där är ju alla gånger värt en massa träningsvärk eller hur? :)
Får se om jag kan komma iväg till VV imorgon. Jag hoppas på det!

Cecilia sa...

Tack! Och ja det känns verkligen värt en del träningsvärk. Jag tycker det är dåligt av mig att jag har missat två VV möten. Jag vet att om jag börjar slarva så är det enklare att det går åt skogen med min viktminskning.

Anonym sa...

Mysigt =)

Lucas and Katarina sa...

Fint!

Cecilia sa...

Therese & Ninni: Tack!

Jessica sa...

Ser jättefint ut!
Grattis till den nya lägenheten!
kram på dig!

Anonym sa...

Vad fint du har!
Och ditt "Marimekkokök" belv superfint!

Hoppas du trivs :)

Cecilia sa...

Jessica: Tack så mycket, jag har fått det som jag vill. men kan ju fortfarande hitta små förbättringar.

Mocca: Tack, jag är en liten Marimekko freak och så älskar jag ju blått. Jag trivs för övrigt mycket bra.

Anonym sa...

Vad fint du har! Och då vet jag ju hur det ser ut, men jag kanske ska komma och inspektera ändå...

Cecilia sa...

Tycker verkligen att du ska koma och se om bilderna stämmer med verkligheten!

Malin sa...

Jättefint och mysigt i lägenheten - du har jobbat på bra som fått sån bra ordning så snabbt.
Jag gillar oxå Marimekko, men har inte köpt nåt än - vill ju naturligtvis ha tyget m rosa blommot :)
Ang Jane Green - "Trollbunden" var jättebra, likaså "Babyfeber" och...ja, läs alla. Haha!
Ha en solig och bra dag! Kram

Linda K sa...

vad fint! och vad snabbt du fått ordning på allt! impad :D

Cecilia sa...

Malin: Tack! Är (enligt mina vänner) lite Marimekko beroende...

Linda K: Tack! Jag var så illa tvunngen att få ordning i lägenheten, jag hade ju besök i helgen...