söndag, juli 02, 2006

Helsinkishopping!

Har precis kommit hem från en underbar helgkryssning till Helsingfors. Vädret var helt fantastiskt, maten, vinet och drinkarna goda och framför allt shoppingen var helt fantastisk.
Jag är ju extremt förtjust i Marimekko så det är ju där jag shoppade, både vid fabriksförsäljningen och i en av affärerna inne i centrala Helsingfors.
Jag köpte denna urgulliga och fantastiska regnkappa, den var på 70% rea. Nu kommer jag bli glad varje gång det regnar!

Mina favorit väska är ju en Marimekko modell, jag har redan en svart och en gul. Så därför är det ju ingen överraskning att jag köpte en blå också. Denna blå är även en limited edition färg och det är ju alltid kul. Jag blev helt förälskad när jag såg det, mmmmm.


Fyllde även på med handdukar. Jag har ju blått på den ena toaletten och rosa på den andra, så därför så blev det följande handdukar.


Marimekko har ju också helt underbara tyger så därför inhandlade jag följande tyger som ska pryda mina väggar, vet inte var de ska hänga men det löser sig.



















Inhandlade även ett rosa pennskrin som matchar mitt datorfodral. Plus att jag fyllde på med en muminmugg av Hemulen (har redan en Stinky mugg, en Snorkfröken mugg och en Snorkfröken+Mumin mugg).


Såklart så handlade jag lite taxfree också, lite drickbart och en Clinique fuktighetskräm (den är så bra). Jag köpte även Issey Miyake sommardoft, den passar bra på mig vilket inte så många parfymer gör.


Så jag kan summera denna trip som en väldigt väldigt Väldigt lyckade trip.
Tack S, S och E!

Inga kommentarer: