onsdag, mars 11, 2009

Gått för långt...

En kollega och jag håller på att på skoj vara elak till varandra. Vi är lika goda bägge två. Men igår gick det för långt, droppen rann verkligen över bägaren. Så mycket att en annan kollega (i detta fallet inblandad) lämnade detta meddelandet till mig imorse (det står "förlåt ss Cecilia!" på lappen). Jag beskyller verkligen inte någon annan, för som sagt om man är med i leken så får man leken tåla. Men jag tycker att det gått för långt så nu ska jag helt sluta. Jag ska endast vara snäll eller ignorera, även när jag känner att jag vill försvara mig! Kommer bli svårt, men detta kommer bli så bra! Han kommer vara elak och inte jag. Det är nästan en elak plan med tanke på vilket dåligt samvete han kommer få, men det måste få ett stopp eller i alla fall trappas ner nu.

Inga kommentarer: