måndag, augusti 11, 2008

Vasastafett helgen!


Det blev en 4,4 km sträcka för mig, och det räckte verkligen... Okej 2,4 km var barkunderlag som var relativt lätt att springa på, dock mycket mjukare än något underlag här hemma i Skåne. Men den första km var myr, alltså varje steg sjönk foten helt ner i leran vilket var väldigt jobbigt... Det fanns spång på vissa partier, men den var ju livsfarlig (jag rammlade t.o.m en gång). Och den sista km var på en 2 dm bred stig mitt ute i blåbärriset, full av rötter och stora stenar. Jag var tvunngen att springa och kolla var jag skulle sätta fötterna hela tiden. Trots detta så var det kul!
Sällskapet var super, så vi hade kul hela tiden. Det var ju lite tråkigt att jag inte kunde dricka alkohol, men då hade vi ju i alla fall någon som kunde köra...

Inga kommentarer: