söndag, augusti 12, 2007

Veckoredovisning.

Veckan som har gått har varit mycket bra motionsmässigt. Jag har sprungit 5 km tre gånger, simmat 1500m och powerwalkat 5 gånger a' 90-110 minuter. Matmässigt har det inte varit lika bra med dock... Jag har, och jag vet det låter hemskt, ätit 1-2 kakor varje dag denna vecka... Jag har även ätit en rad marabou-choklad och två glassar. Detta är ju verkligen inte mat som man äter när man ska gå ner i vikt... Så nu är det verkligen skärpning, så jag får starta med veckomål igen. Denna veckas veckomål är:
  • [0/7] Inget godis
  • [0/7] Inga kakor
  • [0/7] Frukt & grönt varje dag
Veckomålen gäller bara maten för det är ju den jag har haft problem med. Jag får dock säga att jag ska till Stockholm i helgen och då får jag se hur det går. Jag ska försöka stå emot, men jag vill ju inte vara tråkig...

8 kommentarer:

Mie sa...

Hu ja, semestern är verkligen ingen renlevnadstid;) Här ska oxå bli skärpning!

Cecilia sa...

Mie: I min enfald trodde jag att det skulle vara lätt när det var semester och det var varmt ute...

Anonym sa...

duktig du har vart! heja heja!! väl tränat väl kämpat! grymt jobbat!! och du det låter inte alls hemskt med de där kakorna, du har tränat grymt bra så jag tror du får bra resultat ändå!!

yllet sa...

Jag håller med emelia, du har tränat så duktigt så jag tror på resultat ändå!
Visst är det så att det är extra viktigt att gå till VV när man tycker det gått dåligt. Men det är inget skoj!
Kram!

Anonym sa...

Grattis till jobbet! Vad kul, det kanske var det här jobbet som väntade på dig hela tiden ;)

Cecilia sa...

Emelie: Tack! Men jag måste verkligen skärpa mig med maten! En dag har jag än så länge klarat av...

Yllet: Jag kan ju bara hoppas att resultatet blir bra... Inte alls kul att gå till VV när man inte vartit duktig. Vet inte riktigt när jag ska hinna med VV ska vara bortrest nu lite här och där, men jag ska försöka!

Sara: Tack! Ja det var nog detta jobbet som väntade på mig, jag längtar så!

Unknown sa...

Jag har ett oslagbart tips om du vill undvika att äta onyttigt när du äter ute (om du inte kommit på det själv än):

Specialbeställ! "En sån, men det istället för det och sån dressing istället för sån sås."

Sen finns det ju en massa god sushi i stockholm, och jag vet en trevlig crepperia på Katarina Bangata på söder, där du kan få lättcremefraiche istället för den feta varianten, om du säger till.

Ha det bra och lycka till!

Cecilia sa...

Louise: Tack så jättemycket för dina tips, mycket bra! Ska verkligen be om lättare varianter när jag är ute.