tisdag, augusti 14, 2007

Redan åt skogen...

Har efter bara två dagar sedan mitt veckomål sattes upp brutit det... Och som ni nog misstänkte så har jag ätit en kaka, en kanelsnäcka. Är på besök hos mina föräldrar, och där är det helt omöjligt att motstå en kaka till kaffet. Dålig ursäkt jag vet, men sanningen. Känner att när jag kommer tillbaka till mina vanliga rutiner kommer det bli mycket lättare, men det betyder inte att jag inte ska kämpa redan nu för det ska jag. Så nu är det nya tag (för den miljonte gången) och fortsätta kämpa!!

10 kommentarer:

yllet sa...

Ja du fixar det! Jsg fattar inte varför det är så lätt att tappa rutinen?? Jag kan känna mig tokpeppad osså poff sitter jag där med en dammsugare i mungipan? Jag försöker tänka på att frosseri är en av de sju dödssynderna men inte ens det verkar ta intryck på mig? Men nu ska jag tänka på det varje gång jag äter en kaka. I'm going to hell. :) (men jag gör det mätt & glad.. ;))

Cecilia sa...

Yllet: En av dödsynderna ja... Om man kommer i helvetet för frosseri så finns det nog ingen återvändo för mig, har redan frossat så mycket i mitt liv... Men men det finns väl värre saker man kan göra. ;)

Anonym sa...

Imorgon är det ny dag, nya tag.
Du fixar det gumman, och om du inte gör det till datumet du har satt upp så kommer det dagar efter det också!!
*styrke kramar*

Cecilia sa...

Mocca: Tack, precis vad jag behövde höra! Kram på dig!

Anonym sa...

en kaka är ingen kaka! ;) keep up the fight!

Anonym sa...

Det är svårt nu på sommaren. Du är INTE ensam. Jag tycker man börjar om varje dag just nu. Men som du säger. När man väl får lite vardagsrutiner igen blir det nog enklare.
Men det här fixar du.
Kram o Pepp på dig!!!!! =)

Annie - PD sa...

Visst är det svårt att ge upp vanor men ge aldrig upp. Du bestämmer över dig själv och du kommer att grej det :)
Kram

Cecilia sa...

Emelie: Visst är det inget...

Nenny: Jamen visst är det så svårt nu på sommaren. Vi får kämpa på! Kram kram!

Annie-PD: Jag ska inte ge upp, hur svårt det än är. Kram på dig också!

Anonym sa...

en kaka är ju helt ok, värre är när man moffar i sig en hel bragorulle typ :) Jag tycker att du är jätteduktig, man får missa ibland!!

Cecilia sa...

Hedgehog-Sara: Javisst är en kaka inte så mycket, men när jag tänker så så riskerar jag att tänka att då är nog inte en kaka till så mycket heller...