lördag, augusti 04, 2007

Återbesök hos VV...

Ja då har jag varit på Vikt Väktarna... Och som jag trodde så hade jag ju gått upp, närmare bestämt 1,7 kg. Den totala viktnedgång är nu 19,3 kg. Jag ska väl vara glad att jag inte hade gått upp 3 kg, så som jag har porkat i mig i juli månad och inte tränat, men det är ju tråkigt att vara under 20 kg stäcket... Mitt 9 oktober-delmål som innebar att jag skulle ha gått ner 10 kg till den 9 oktober, alltså totalt 30,6 kg, kommer inte att fungera. Jag definierar därför om målet till 5 kg, alltså den totala viktnedgången ska den 9 oktober vara 25,6 kg. Jag har alltså 6,3 kg kvar till mitt 9 oktober-delmål. Så nu är det bara att kämpa på, inga fler kakor Cecilia!!!!!

20 kommentarer:

Malin sa...

Vad skönt att det inte var sånt gräsligt plus. Då är det ju lättare att komma tillbaka och hålla motivationen uppe.
Tycker oxå att det var lite tjatigt att minska den totala viktminskningen, men det tar vi igen!!!
Just nu bakar jag nougatrutor ;) Kom förbi på fika vettja...hihi!
Kram kram....har inte provsmakat nåt. Jäää!

Cecilia sa...

Ja det är inte så jättehemskt, och ag känner mig laddad nu! Förstår inte att du kan stå emot att smaka när du bakar, är så imponerad!

Anonym sa...

Vad morgonpigg du är... Men det kunde väl ha varit värre, det kanske visar att du äter bättre nu även när du slarvar? Jag tycker iaf att du är dukig. Vi hörs,

Cecilia sa...

Katharina: Jag var ju tvunngen att vara på VV 9.15, så då måste man ju vara morgonpigg... Jag hoppas att du har rätt, att jag äter bättre även när jag slarvar.

Anonym sa...

Jag tycker att det var superbra - inte ens två kilo :)

Själv har jag stannat på tio kilo minus - men jag tar tag i mig själv efter Rhodos :)

Cecilia sa...

Hedehog-Sara: Det känns ok faktiskt. Ja när du är på Rhodos, så ska du ju inte alls tänka på vikten, du ska ju bara ha kul! ;)

Anonym sa...

Toppen att du är laddad igen!! Ditt 9 okt mål klarar du lätt som en plätt!!
Heja heja heja!! =)

Ps. Tusen tack för tipset om loppet i Malmö!!

Linda K sa...

jag hakar på dej!

Cecilia sa...

Nenny: Jag vet inte om det är lätt som en plätt, men 0,7 kg i veckan ska fungera om jag skärper mig. Behöver all pepp jag kan få, så tack!

Linda K: Jättebra! Fungerar bättre när man stödjer varandra!

Anonym sa...

skönt att det inte var sånt farligt plus,och skönt att du inte gräver ner det! bara att ta det som motivation til nya tag! heja heja det klarar du!

Cecilia sa...

Emelie: Ja det är aldrig kul med plus, men det had ju kunnat vara mycket värre. Så det är bara att ta nya tag ny!

yllet sa...

härligt!! +1,7 istf +3 som du var rädd för är ju bra jobbat! Visst känns det lite skönt att ha varit iväg på VV igen? Jag tycker det känns mer "på riktigt" då.

Kram!

Cecilia sa...

Yllet: Ja det känns faktiskt riktigt skönt att ha varit på VV. Lite som att börja på nytt med nya friska tag, och att ha resetat viktuppgången.

Frida sa...

jag hakar oxå på, 6,3kg ner till oktober vore inte felför mig heller!!

Cecilia sa...

Frida: 0,7kg i veckan ska vi klara av om vi kämpar på, det är inte omöjligt!

Frida sa...

OK, jag sticker ut o springer om en stund. ska du med?

Anonym sa...

En eloge till dig som omdefinierar målet! Starkt och bra gjort!
Lycka till med ditt nya mål, men det kommer du att fixa, det är jag helt övertygad om!
*kram*

Cecilia sa...

Frida: Har varit på en en och en halv timmes powerwalk, så jag skjuter fram joggingturen till imorgonbitti.

Mocca: Tack, jag måste ha realistiska mål för att det ska motivera mig, annars fungerar de ju inte. Och efter denna sommaren så var detta målet inte realistiskt innan.

Frida sa...

cecilia: perfekt! Jag lufsade 6km i går, och i dag blir det barnvagnspromenad. Förhoppningsvis med nöjda barn så att jag kan gå rätt fort!

Cecilia sa...

Frida: Mycket bra! Jag gjorde tvärtom, jag gick igår och sprang 5 km idag.