lördag, augusti 04, 2007

Funderare...

Har helt otippat haft en lite "religiös" funderare... Kvinnor blir straffade med en smärtsam barnafödsel pga Evas synd. Men efter detta straffet så blir ju resultatet en liten baby att glädjas av. Så hur ligger det till med PMS? Är det också ett straff för Evas synd? Borde inte män ha PMS istället, det passar ju Adams synd bättre! Jag menar Adam blev sugen att äta kunskapensäpple efter att Eva hade gjort det. Och PMS är ju en vecka att vara sugen och äta det förbjudna som andra människor göra...

Som ni nog gissar nu så har jag världens PMS och är så sugen på något onyttigt. Kan inte säga precis vad jag vill ha, men onyttigt ska det vara... Klockan är snart halv tio så det är försent att gå till affären, tack god Gud för det. Nu är det bara att hålla sig från att börja baka eller något sådant crazy nu på kvällen. Förhoppningsvis är det bättre imorgon...

4 kommentarer:

Anonym sa...

I know the feeling!! PMS is a bitch! usch usch.. första 2 dagarna vill man bara äta och äta och äta allt allt allt... verkligen en utmaning att hålla igen då! usch! men du klarar det!

Malin sa...

PMS = hell!
Det borde avskaffas tycker jag :)
Förstår precis hur du menar med suget då pms:en härjar.
Orkade du hålla emot?
Kram o pepp

Anonym sa...

Word!

Verkligen spännande resonemang där, och jag håller med dig, männen borde ha PMS, varför ska bara vi bli bestraffade, Adam åt ju försjutton också av äpplet!

Cecilia sa...

Emelie: Jag kan äta mängder när jag har PMS, måste tänka efter ordentligt när jag äter middag så jag inte äter som en häst. Tänker också ständigt på kakor och choklad...

Malin: Har fortfarande PMS, men lördagkvällen var pest. Det blev rostmackor, inte det bästa men inte det värsta heller.

Mocca: Jamen visst borde män också bli bestraffade. Tror nästan detta är ett bevis på att Gud är en man. ;)