onsdag, augusti 15, 2007

Ja vad ska jag säga...

Om man har läst det förra inlägget så tror man ju nu att jag verkligen ska skärpa mig nu, men men... Jag passade min systerdotter idag, och vi har alltid kul och hittar på olika saker att göra. Så idag efter 20 omgångar 31, hennes favorit kortspel, så tänkte jag att vi kunde baka chokladbollar. Det var ju inte så länge sedan vi åt lunch och jag var ju inte så sugen, så jag skulle nog kunna motstå att smaka... Jag säger bara hahahahahahaha, såklart så åt jag ju både en och två chokladbollar. Smart nog så skickade jag i alla fall med de som blev över hem med systerdottern, till hennes stora glädje.
Jag fortsätter att kämpa på, snart är jag ju tillbaka till de normala rutinerna. Ja i alla fall om sådär en till två veckor.

4 kommentarer:

Malin sa...

Hihi, det är ju så ibland.
Och sen när man skärper sig så går det som en dans och tycker att det går så lätt.
Känns som att jag kommer falla dit ikväll oxå...inte lätt att vara kvinna alltid :)
Huvudsaken att vi håller i motionen iaf.
Kram kram

Cecilia sa...

Malin: Ja visst är det sååå svårt ibland. Och jag minns även då det var så lätt att jag inte kunde förstå att jag var övervikyig när det var så lätt att äta rätt... Kram på dig!

yllet sa...

" jag inte kunde förstå att jag var övervikyig när det var så lätt att äta rätt... " visst är det så!?????! Helt galet. Men så sitter man där ändå med godispapper i drivor runt fötterna och handen i en ostkrokspåse?? Märkligt.. :)

Kram och pepp!!

Cecilia sa...

Yllet: Ja det är verkligen ett mysterie. Varför har jag så dålig kontroll över mig själv, när jag vet hur lätt det egentligen är...