torsdag, juli 19, 2007

Sommaren är här!

Ja inte är det solen och värmen som gör att sommaren är här, nej det är Tour de France! Det har varit en obligatorisk del av sommaren för mig sedan i början av 90-talet. Blev dock så besviken tidigare i år när Bjarne Riis gick ut och sa att han var dopad när han vann. Det tog ett tag att komma över det, men jag älskar ju Tour de France så jag måste se det ändå. Speciellt nu när en annan dansk leder (har jag nämt att jag är en sextondel dansk :P), nämligen Mikael Rasmussen! Snart kommer de till Pyrenéerna, och bergsetaperna är ju de roligaste!

Update:
Nää vad är det nu, Mikael Rasmussen har blivit utesluten ur det danska landslaget för han inte har dykt upp på fyra dopingkontroller. Detta betyder ju inte att han är dopad, men det verkar ju lite skumt...

Inga kommentarer: