onsdag, juni 06, 2007

Skönt igen!

Idag har jag varit ute och sprungit 5 km. Det kändes så skönt, och kroppen mådde verkligen bra efter att ha fått vila i fyra dagar. Jag sprang på 34 minuter blankt, kanske inte så jättebra tid men med tanke på att jag sprang på 41 miuter i januari så är jag mycket nöjd! Jag vill egentligen inte ha fler mål men min önskan är att förbättra min tid på 34 minuter med ytterligare drygt fyra minuter så jag kommer under 30 minuter innan sommaren är slut. Så det är bara att springa på! Upptäckte att jag hade en maxpuls på 201 slag per minut under spurten i mål, vilket motsäger den uträknade maxpuls på 189 slag per minut som jag använde innan. Detta innebär ju att min träning bör ligga mellan 160 och 180 istället. Vilket är bra med tanke på att medelpulsen idag blev 182. I och med att det kändes så skönt nu igen så ska jag verkligen komma ihåg att vila så att kroppen inte blir sliten!

Inga kommentarer: