fredag, juni 08, 2007

Förbättrad tid!

Har idag varit ute i skogen igen och sprungit 5 km! Jag förbättrade min tid ytterligare, och sprang på 32 minuter och 30 sekunder! Jag försökte att springa varje kilometer på 6 minuter, men lyckades inte helt ut. Den första kilometern gick på 6 min och 14 s, jag missade sedan 2 km skylten men vid 3 km skylten visade klockan 19 min och 30 s alltså gick dessa två kilometrarna 1 min och 16 s för sakta. Får dock lägga till att här var jag tvunngen att stanna två gånger och knyta skorna, detta tog säkert 30 s. Kilometer 4 tog 7 min och den sista kilometern tog jag i med de allra sista krafterna så den gick på 6 min. Det känns som det fortfarande finns utrymme för en bättre tid. Först och främst så kan jag ju knyta skorna ordentligt innan jag ger mig ut, och sedan så kan jag försöka hålla ett mer jämt tempo. Känner att jag har mer kvar att ge, så det är nog inte omöjligt att jag ska kunna vara under 30 min innan sommaren är slut!

6 kommentarer:

Malin sa...

Kanon!
Du är ju värsta löparpinglan ju :)
Och snygga kläder har du köpt oxå, kul!
Ha en härlig lördag!
Vi ska åka och köpa en pool nu som man kan svalka sig i, härligt.
Kram kram

Cecilia sa...

Malin: Ja jag försöker i alla fall. :) Ha en härlig lördag du med, en pool låter underbart, själv så ska jag ägna mig åt att klippa en häck. Det känns redan jobbigt...

Laila och Johan sa...

Bra jobbat! Jag är för lat.. har ännu inte fått på mig joggingskorna....

Cecilia sa...

Loppanlej: Tack! Det är de första gånger som är jobbiga, efter ett tag blir det kul och skönt! :)

Anonym sa...

Det är ju skitbra tid, när det dessutom är så jävla varmt.
You go!

Cecilia sa...

Hj: Tack! Och ja det är varmt, för jag kommer ju aldrig upp så pass tidigt som jag borde, springer vanligtvis vid 11-12 snåret...