tisdag, maj 22, 2007

Musikutmaning!

Okej, mina vänner!

Här kommer en utmaning till er alla (från Hedgehog-Sara) - ingen får fuska. Ta fram er musikspelare, mobil, i-pod eller vad ni brukar använda. Gå igenom låtarna och skriv ner de första två på varje bokstav. På slutet får man tre extra att lägga in, under “Jag vill tillägga” (om de låtar man råkar ha är för skämmiga ;)

Okej - här är mina från min iPod (har för mycket konstigt i min iTunes...):

A: A good thing - Saint Etienne; A Hesitating cloud of despair - Jenny Wilson

B: Balcony smoker - Jenny Wilson; Bara ett fån - Moneybrother

C: Call me anthing - Weeping Willows; Calleth you Cometh I - The Ark

D: Dag efter Dag - Chips; Dancefloor - Kylie

E: Easier - Ane Brun; Echo Chamber - The Ark

F: Fade away - Håkan Hellström; Fairytale of New York - Håkan Hellström

G: Gabriellas sång - Helen Sjöholm; Går vidare - Håkan Hellström

H: Handle me - Robyn; Heart of gold - Neil Young

I: I close my eyes - Weeping Willows; I didn't know - Weeping Willows

J: Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig - Håkan Hellström; Jag skrek - Lisa Ekdahl

K: Kärleken är evig - Lena Philipsson; Keep the hurt at bay - Moneybrother

L: La de swinge - Bobbysocks; Laurel Wreath - The Ark

M: Metaphorically yours - Ed Harcourt; Midnatt till sju - Moneybrother

N: Nerver gonna give you up - Rick Astley; New Pollution - The Ark

O: Om igen - Lena Philipsson; On top - The Killers

P: Pajas på timlön - Moneybrother; Patchouli - The Ark
Q: -
R: Reconsider me - Moneybrother; Return to me - Weeping Willows

S: Så länge du är med mig - Håkan Hellström; Sagoland - Magnus Carlsson (från Weeping Willows)

T: Talk - Coldplay; Tell it to my heart - Taylor Dayne

U: Under bordet - Moneybrother; Under suspicion - Weeping Willows

V: Var ska vi sova inatt - Perikles; Världen utanför - Barbados

W: What's the use in trying - Moneybrother; When you are asleep - Weeping Willows

X: -
Y: You have killed me - Morrissey; You sexy thing - Hot Chocolate
Z: -
Å: -
Ä: -
Ö: Öppna upp dit fönster - Lisa Ekdahl; -

Jag vill tillägga: Denna lista stämmer faktiskt rätt bra över vad jag lyssnar på just nu. Borde kanske vara med lite mer The Ark och lite mindre Håkan Hellström,och jag lyssnar ju lite på country också :) Jag har ju som ni ser även en kärlek för schlager och 80-tals musik!

Nu vill jag se era listor - lämna gärna en kommentar här så jag kan kolla in era.

5 kommentarer:

Malin sa...

Vad roligt att se vad du har för musiksmak :)
Jag älskar musik och det är en viktig del i mitt liv.
Ska skriva ner vilka låtar jag har - tyvärr har jag så litet minne i min mp3-spelare, men en ny ska införskaffas å det snaraste.
Kram o ha en fin dag!

Cecilia sa...

Malin: Jag älskar också musik! Allt blir så mycket lättare med bra musik; skriva avhandling, städa, lagamat för att inte tala om att motionera. Jag är helt förälskad i min iPod nano 4GB, det är sann kärlek. Visst de är ju lite dyrare, men en sådan applefreak jag är så var det ett måste :) Ha en bra dag du också! Kram kram!

Anonym sa...

Jag inser nu att jag har på tok för lite schlager i min mobil!!

Cornelia sa...

Kör hårt, här surfar man runt bland alla viktbloggar och hittar så fantastiskt mycket härliga människor som kämpar precis som jag.
Det ger en massa kraft och energi.
Pepp pepp

Cecilia sa...

Hedgehog-Sara: Schlager är livsviktigt, det måste du lägga till :P

Mia: Tack, behöver all pepp man kan få! Det är så bra och stödjande med andra viktbloggar!!