onsdag, maj 09, 2007

Bästa konserten någonsin!

Efter att ha skrivit mer än en gång att jag har varit på den bästa konserten någonsin vill jag tydliggöra detta med att att lista ordningen på de bästa konsertena jag varit på:
  1. Depeche Modes "Songs of faith and devition" konsert 1992 (det var ju då jag träffade Andrew Fletcher).
  2. The Ark konserten i torsdags.
  3. Weeping Willows konserten på Katalin för något år sedan.
  4. Moneybrother konserten i december.
Jag kan väl inte påstå att jag är någon jätte Depeche Mode fan just nu, men den konserten kommer förevigt vara inetsat i mitt minne som en underbar upplevelse. Vad kan slå en tonårsbesatthet och kärlek för sin idol... The Ark konserten var ju som jag skrivit helt underbar och det värmer i hjärtat varje gång jag tänker på den. Weeping Willows konserten var en speciell konsert helt enkelt, extra lång och underbar. Känner mig nästan lite taskig att jag bara har satt Moneybrother på fjärde plats, han är ju så bra, men så är det...

4 kommentarer:

Hanna sa...

Hej!

Vilken konsertmänniska du är :)

Hur är det med dig annars?

Tack för uppmuntran vännen, ska ta mig igenom detta!

Kram Hanna

Cecilia sa...

Hanna: Jag älskar att gå på konserter, tycker att jag går alldeles för sällan. Annars känner jag mig lite deppig men övrigt bra tack. Jag håller på dig, det kommer att fixa sig!

Kram kram!

Mie sa...

Då får du hålla tummarna hårt för the Ark nu på lördag!

Cecilia sa...

Mie: Ja jag kommer hålla både tummar och tår. Tror dock inte att Europa tar till sig The Ark som vi har gjort dessvärre :(