tisdag, april 03, 2007

Påsk med släkten...

Det blir en påsk på olika släktevanemang, vilket i sig är väldigt kul men kommer med stor sannolikhet leda till inte så nyttig mat... Ska även ha ett litet födelsedagskalas på måndag, där jag måste bjuda på goda kakor... Så för att klara av denna helgen så nyttigt som möjligt utan att inte få unna mig något gäller följande regler.

  • Endast godis på fredag (min födelsedag) i mycket måttlig mängd!
  • Vin tillåten endast på fredag; öppen för flexibilitet med ett eller två glas vin vid övriga middagar.
  • Kakor endast tillåtna på måndag i samband med kalas. Igen i enormt måttliga porportioner. Observera att jag måste ge bort eller slänga det som blir kvar efter kalaset.
  • Alla vanlig mat är godkänd på släktmiddagar, kompenseras av mycket nyttiga egna måltider. Försök äta innan middagarna så jag äter måttligt.

Som ni märker så är nyckelordet måttligt!
Nu har jag en plan, nu ska jag kämpa för att hålla den och det tror jag kommer gå bra den är ju inte så hård.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fin påskplan! Jag tror det kommer gå finfint!
Hoppas du får en fin födelsedag och en skön påsk!

Cecilia sa...

Ja hoppas att jag nu kan hålla den. Tack så mycket, ha en bra påska du också!

Anonym sa...

Bra att skriva upp regler och ha en plan.

Cecilia sa...

Therese: Ja det fungerar bra för mig, för då kan jag unna mig plus att jag vet var gränsen är. Så inget dåligt samvete.