måndag, april 23, 2007

Nya tag!

Nu så är det dags att sätta upp nya regler så att jag inte faller tillbaka till mina gamla dåliga vanor. Jag tänker använda mig lite av Malins metod, och redovisa varje dag här. Följande regler gäller denna vecka:
  • [1/7] Inget godis alls denna vecka
  • [1/7] Inga kakor denna vecka
  • [150/360] 360 min motion denna vecka
  • [1/7] Frukt & grönt varje dag
  • [0/2] 2 dagar med points räkning denna vecka
Har här redovisat måndagen också:
Har inte ätit godis eller kakor (ska väga mig idag så då är det inte svårt att avstå).
Har varit 90 min på gymmet (var av 55 min crosstraining som totalt blev 10 km).
Ska också gå fram och tillbaka till VV vilket är 2x30min.
Har ätit frukt, bilr mer grönt till middagen.

Det som kommer att bli svårats är att inte äta kakor, jag brukar ju unna mig en kanelsnäcka en gång i vecka. Men denna vecka ska jag vara stenhård!

Update: Lägger även till att jag ska räkna points två dagar denna vecka så jag har koll på att jag äter rätt mängd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heja, heja...
Kom igen =)

Malin sa...

Håller med Therese....heja heja!
Det är roligt att ha de där målen för det känns som om alla håller koll på en då :)
Håller en tumme för att VV gick bra.
Kram kram

Cecilia sa...

Therese: Tack tack!

Malin: Ja detta att alla håller koll på en gillar jag också. Hemskt att säga men jag behöver någon att skämmas för för att prestera bäst... Kram på dig också!