söndag, april 22, 2007

Fuskveckor...

Imorgon är det dags för VV igen, HJÄLP! Har ju inte varit på två veckor, och då hade jag ju gått upp 1,1 kg... Med tanke på det skulle jag ju ha kämpat hårt och sett till att få bort det kilot, men nej. Först så har det ju varit en helg i Uppsala med kompisar, inte så jättenyttig mat. Sedan så har jag tillbringat denna helgen hos mina föräldrar och då är det som om jag glömmer allt... Jag här ätit choklad (ett center och ett halvt plopp), tre kakor (en polyne, som nog inte stavas så, och två chokladbullar) och en hamburgare med pommes från sibylla. Har dock motionerat som vanligt och det är jag nöjd med. Jag har sagt det innan att jag inte ska spekulera hur det kommer att gå imorgon, men det ser inte ljust ut... Funderar på att sätta upp veckomål som Malin, måste skärpa till mig lite nu så jag inte trillar tillbaka till gamla vanor!
Inser att jag inte kommer nå klännings-delmålet till den 4 maj, men jag är rätt nära så det är ju inget misslyckande. Måste dock hitta en annan klänning till disputationsfesten som jag t.o.m ska vara toastmadame på. Vill ha något färgglatt och kanske vårigt, så kinaklänningen hade inte passat ändå.

Update: Känner även av en början på månadens PMS, aldrig bra viktmässigt under den perioden...

9 kommentarer:

Jessica sa...

Ingen tröst egentligen men ändå skönt att höra att man inte är ensam som faller dit på helgen. Nu är det vi två som rycker upp oss och sätter igång så vi når våra mål!
Stor kram gumman!

Cecilia sa...

Jessica: Jag håller helt med dig, nu ska vi skärpa oss! Kram på dig också!

Hanna sa...

Halloj vännen!

Ja du, va lätt det är att återgå till sitt vanliga ätande när man hamnar i olika situationer :S men va duktig du är som motionerar som du ska.

Det kommer att gå bra imon, om du räknar med att du har gå så kan det vara bra att du sätter upp ett litet mål med hur mycket du kan ha gått upp så man slipper den chocken, har man då gått upp mindre än man förväntade sig så känns det ju mycket bättre =) (det är så jag gör i alla fall).

Lite roligt att man tror att man inte har gått upp bara för att man inte har sett resultatet på vågen :P

Håller tummarna för dig!

Kram Hanna

Cecilia sa...

Hanna: Ja det är så sant, innerst inne hoppas/tror jag inte att jag har gått upp, men mitt förnuft säger att jag måste ha gjort det. Måste förbereda mig, så jag inte blir ledsen. Kram på dig också!

Anonym sa...

Jag har inte heller varit speciellt nyttig i helgen. Ja eller snarare igår, mycke öl... för mycket.

Lycka till imorgon =)

Linda K sa...

det måste väl få gå lite upp och ned, och man måste få unna sig ibland också. du är ju på rätt väg iallafall!

Cecilia sa...

Therese: Ibland måste man unna sig och öl, mycket öl, kan ju vara mycket kul!

Linda K: Jo det går lite upp och ner och jag är ju på rätt väg. Men jag har slarvat ett tag nu så nu måste det komma en bra period!

Anonym sa...

Hej Cecilia!!
Även om det går illa idag så vet du ju varför! Det är bara att bita ihop, bli lite vrång och komma igen! Du fixar det för du är så himla duktig!!
Lycka till ikväll!
Kram/Yllet.

Och du! Ikväll, Heroes i USA!! :D:D

Cecilia sa...

Jo jag vet, och jag ska försöka mentalt förbereda mig på en rejäl viktuppgång! Och jag har redan tagit tag i det och kör hårt nu. Redovisar hur jag ska gå till väga ikväll. Kram på dig också!
Heroes yes, imorgon måste den ju finnas att se längtar så!!! :)