tisdag, april 10, 2007

Återbesök hos VV...

Jag nu har jag fått för alla positiva inlägg om hur påsken hade gått bra och hur jag kanske skulle nå mina delmål. Jag måste erkänna att jag inte alls känner min kropp! Jag trodde att jag hade gått ner men jag hade gått upp 1,1 kg :( Den total viktnedgång är nu 16,2 kg, på 28 veckor. Jag har då 4,4 kg kvar till mitt delmål som ska vara nått den 22 maj. Detta betyder att jag är 1,4 kg efter den planerade viktminskningen på o,5 kg per vecka. Detta suger. Visst åt jag extra i påsk, men inte så mycket och jag motinerade ju mycket också. Det hjälper ju inte att jag ska till Uppsala i helgen, där blir det ju med säkerhet inte så nyttig mat... Hade dock minskat en centimeter i midjan, det är ju alltid något.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ibland är det obegripligt hur kroppen fungerar.
Deppa inte, var glad, var nöjd för det du har gjort, ha kul och ät rätt då du ska och festa då du ska. Man får inte glömma att ha skoj och träna, träna och träna =)

Kämpa vidare och kul att du har minskat i midjan =)

Cecilia sa...

Therese: Ja tack, jag ska kämpa vidare, jag blev bara så besviken :(

Hanna sa...

:( Tungt vännen, men det ordnar sig! Det är egentligen inte datumet i sig som är det viktiga utan att man faktiskt tänker sig för. Å du e superduktig!!!

Själv har jag vägning på fredag, får väl se om jag tar mig upp på vågen, e hemma å e sjuk :(

Ha en trevlig vecka!
Kram Hanna

Anonym sa...

Tjatigt! Men jag skriver som jag skrev till Malin, detta tar du igen på 2 veckor! Nemas problemas! Deppa inte ihop bara utan kom igen och ut i det fina fina vädret!

Malin sa...

Men du, om du tycker det känns i kroppen att du gått ner så har du ju säkert bara samlat på dig vätska.
Det är ju bättre att det känns som om man gått ner än tvärtom!
Tycker du var fin i klännigen nu, men snart ska du se att du når dina mål!
Vi kör på - jag har fått stå i skamvrån idag för jag har varit olydig till den högsta grad i påsk.
Men men, nya tag o vi peppar varandra!
Kram till dig

Cecilia sa...

Hanna: Nej du har rätt, jag ska inte stirra mig blind på den 22 maj. Det är bara att jag är en sådan målinriktad person och ibland går det i överstyr... Krya på dig vännen, håller tummarna inför fredag.

Yllet: Du har rätt, det fixar jag snabbt :) Det är bara så tråkigt, när det kändes ok...

Malin: Ja jag ska se det som något bra att det känns bra i kroppen! Jag tror också att jag når mina mål snart, ska som jag skrev ovan inte stirra mig blind på speciella datum. Det skulle dock vara så kul om klänningen passade till festen den 4 maj.

Anonym sa...

Du är utmanad att hänga på i länktåget om du vill=)
titta in på min sida

Cecilia sa...

Therese: Kul grej, men jag läste att det verkar vara någon sorts spamgrej med det. Så jag står över denna utmaning, men är gärna öppna för andra. Kram!

Anonym sa...

Ajdå det visste inte jag men nu är det gjort, kram

Cecilia sa...

Therese: Ingen fara alls, upptäckte det på nyligen.