lördag, april 21, 2007

Budget inte alltid bra...

Nu har min strävan efter att föra ett mer ekonomiskt liv gått till överdrift... Jag behövde nya slingor i mitt hår, men jag behövde inte klippa det (sparar till längre hår), så jag tänkte att jag kunde ju göra det själv. Detta vissade sig vara ett ganska dumt beslut! Mitt hår är nu mycket blondare, men jag har fortfarande mina mörka rötter kvar... Ska väl kunna fixa detta men kommer här efter låta min frisörska sköta mina slingor!
Dock så har jag upptäckt att Willys är en bra affär, detta är ett stort steg för mig som har varit en, mest av lathet, mataffärssnobb (typ endast Coop, ICA och Hemköp). Dock blir inte aktuellt med Lidel eller Netto för mig, har tagit min en titt och det är inget för mig, snobb eller inte snobb.
Ingen bild förrän det är tillfixat!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Willys är faktiskt jättebra! Tråkiga butiker, men himla mycket bättre priser. Jag storhandlar alltid på Willys.

Anonym sa...

Vi handlar nästan bara på Willys - jag har övergett Maxi för dom :)

Cecilia sa...

Polly: Visst, det har mycket bra priser på vanliga varor. Upptäckte att mjölken var 2 kr billigare än på min närbutik :)

Hedgehog-sara: Jag har också börjat ifrågasätta mina besök på Maxi, det blir storhandling på Willys för mig!

Anonym sa...

Fy för Coop, Willys är okej, men jag är en obotlig sucker för ICA Maxi -tyvärr....

Jag borde "lära mig" att handla oftare på Willys.

btw: hoppas du får ordning på håret snart *L*

Cecilia sa...

Mocca: Gillar du inte coop, varför inte? Mitt hår är ingen hit det är typ platinablont. Tar kanske bara lite tid att vänja mig, hoppas jag...