onsdag, april 18, 2007

Budget är bra!

I och med att kassan inte är så fet för tillfället, så har jag letat runt lite efter billigare varianter på de saker jag använder, vilket inte är lätt med tanke på att kvalitet kommer högt upp på min lista av krav. I lördags behövde jag desperat en ny mascara, men min absoluta favorit Diorshow är ju inte den billigaste... Kom då ihåg att jag för längesedan läst på Linda K:s blogg om Apotekets ACO mascara, så jag slog till på en sådan. Kan nu konstatera att detta var ett bra drag! Borsten är bra, den sitter jättebra t.o.m efter en svettig powerwalk blir jag inte svart under ögonen (detta kan inträffa med Diorshow). Dock så är den inte lika fyllig som Diorshow, måste sätta på flera lager och får då fortfarande inte samma förförande ögonfransar som med Diorshow. Så jag får väl konstatera att jag gillar Diorshow bäst, men ACO kommer strax bakom och är ju betydligt billigare!

6 kommentarer:

Anonym sa...

det är många som gillar ACOs - jag är ju också en Diorshow-tjej, men kanske ska jag testa en billigare nästa gång. Typ nu, för min mascara är nästan ökentorr...

Cecilia sa...

Hedgehog-sara: Diorshow är som sagt den absolut bästa, men om den är dubbelt så bra som ACO (mer än dubbelt så dyr) tycker jag inte. Alla andra mascarer jag provat kommer inte i närheten av dessa två.

Jessica sa...

Oh den ska jag absolut pröva! Jag blir alltid svart under mina ögon. Använder vattenfast men det hjälper ofta inte.

Vad fin du var i lördag! Ja, inte för att du inte är fin annars... men har ju inte sett så många bilder så :-D

Hihi jag ska försöka rycka upp mig och tänkte att lite planering har väl aldrig skadat. Så... nu är jag på G! Tror att det är praktiken som gjort att jag vaknat till... blir i allafall en cykelrunda och förberedd mat varje dag om inte annat.

Stor kram!

Cecilia sa...

Jessica: Den är mycket bra, speciellt med detta under ögonen.
Tack, är nöjd att de kläderna som jag hade på mig i lördags passar nu. Ibland är det en sak som t.ex. en praktik som behövs för att man ska få rutin i vardagen, vilket jag helt saknar just nu...

Linda K sa...

jag är jättenöjd med aco:n jag också. precis lagom vardagsmascara :)

Cecilia sa...

Linda K: Ja en helt perfekt vardagsmascara!