fredag, april 20, 2007

Ser snäll ut, eller?...

Jag undrar så om det är för att jag nu låter mitt hår vara lockigt istället för att föna det rakt som är orsaken till att betydligt fler människor kommer fram till mig och ber om hjälp. Idag på Willys så var det en kvinna som kom fram till mig och frågade hur jag skulle göra en stark sås till en pitabrödsmiddag. Jag svarade att jag hade köpt en färdig stark sås, jag är ju inget jätteess i köket. Det var också en annan dam som kom fram och undrade om jag kunde hjälpa henne ner med en sak från hyllan, fast det stod andra personer närmare henne. Hmmm har jag fått den där snäll-flicka-looken? Missförstå mig inte jag hjälper gärna folk, undrar bara varför det har blivit så många fler förfrågningar?...

8 kommentarer:

Anonym sa...

hade du röd tröja kanske, så de trodde att du jobbade där ;)

Cecilia sa...

Hedgehog-sara: Nej, jag hade svartregnjacka och stod med en kundvagn. Såg verkligen inte ut som jag jobbade där.

Jessica sa...

Hihi jag tror helt klar på det lockiga håret. Eller ett genomsnällt leende kanske?
Får också frågor av folk emellanåt... tror att det beror på mitt lockiga hår *skrattar*

Ha en härlig helg!
Kram!!

Cecilia sa...

Men visst det är det lockiga håret!...
Ha en bra helg du också! Kram på dig!

Malin sa...

Jag tror att det beror på att du ser ut att vara en sån snäll och trevlig tjej :)

Anonym sa...

Du skulle sett när jag gick in på Biltema med svarta arbetsbyxor och röd tröja. Jag höll på att aldrig komma därifrån :)

Angående håret så är det nog så att lockigt hår ser snällare ut än rakt :)

Hanna sa...

Heeej vännen!

Hur mår du?'

Hur går det för det? Har saknat dig! Jag brukar åxå råka ut för samma sak, vi ser väl snälla ut då... tänk va skenet kan bedra ;)

Kram Hanna ~I'm back!

Cecilia sa...

Malin: Tack, jag ser kanske snäll ut (rodnar lätt).

Anders O: Jo har man vissa kläder så kan man bli tagen för en anställd, har hänt mig också. Du ser snäll ut fast du inte har lockigt hår :)

Hanna: Jag mår bra tack! Det går sådär, jag har kommit in lite i en fusk period... Har saknat dig också, kul att du är tillbaka!
Kram på dig!