måndag, mars 05, 2007

Återbesök hos VV

Ja då var det dags för ytterligare ett besök hos Vikt Väktarna, och tyvärr så hade jag inte gått ner något men inte heller gått upp något. Detta tycker jag är taskigt, jag har ju varit så duktig denna veckan... Den total viktnedgång är 14,4 kg, på 23 veckor. Jag har då 6,2 kg kvar till mitt delmål som ska vara nått den 22 maj. Detta betyder att jag är 0,7 kg efter den planerade viktminskningen på o,5 kg per vecka. Detta är ju inte alls bra! Visst jag har PMS och då brukar jag ju samla på mig massa vätska. Men min PMS betyder ju också att jag är på skithumör och hade behövt en uppmuntrande viktnedgång... Känner att jag irriterar mig på allt just nu, stackars min omgivning... och jag har fortfarande 0,6 kg kvar till min femte stjärnan.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Du kanske inte har gått ner, MEN du hade inte heller gått upp :))och om du har vätska pga av PMS, så har du ju säkert gått ner :)

Eller, blajar jag på för mkt nu?
;)

Cecilia sa...

Nä du blajar verkligen. Jag behöver all peppning som är möjlig. Det är annars i sådana här situationer som jag skulle kunna ge upp min mer hälsosamma livstil och tröstäta. Och i detta fall är inte vikten det viktigaste, utan att jag mår så mycket bättre nu och jag vill inte tillbaka. Så alla ord du skriver är guld värda, TACK!

Malin sa...

Håller du i så ger det resultat nästa vecka eller veckan efter.
Det är när man kommer i sånt här läge man måste hålla huvudet kallt och fortsätta i samma anda för då ger det utslag.
Ibland lurar man sig ju när man förväntar sig ett fint minus när man skött sig så bra och blir missnöjd över sitt resultat och börjar unna sig istället - då får man ju inte nåt bra resultat veckan efter heller...
Ojojoj, vad jag svamlar, men jag berättar utifrån mig erfarenhet och hur jag förut betett mig.
Jaja, du har gjort det jättebra hittills och en massa pepp till dig för ännu ett steg i riktning till ditt mål.
Kram

Anonym sa...

Smart att ha en speciell anteckningsbok.. Jag kör ju Ät&Njut på Cdrom (eller vad den heter) så när jag är hemma fyller jag i allt direkt på datorn, problemet är eg när jag är ute och far och jobbar och så..
Men jag ska nog köpa en fin anteckningsbok! Det bästa hade varit att ha plats i kalendern tror jag, men det har jag nog inte. Jag äter för mycket. :)

Du har varit jätteduktig, även om det inte syns på vägen denna vecka med ett stort minus. Men det kanske kommer nästa vecka!
Må så gott!
Kram.

Cecilia sa...

Malin: Du har helt rätt i allt du säger, det vet jag ju. Men det känns mycket skönt att höra det när det inte går som jag hade tänkt det. Nästa vecka har det förhoppningsvis gått bättre.

Yllet: Tack, hoppas verkligen på nästa vecka. Ska tok sköta mig denna vecka trots cravings...

Lucas and Katarina sa...

Håll ut! Det kommer mer minusresultat! Och du, glöm inte att dina muskler väger mer än fett, så även om du inte ser något på vågen så förändras din kropp när du tränar så mycket som du gör!

Cecilia sa...

Ja jag ska hålla ut! Men jag åt precis ett wienerbröd utan att riktigt vilja ha det, usch nu måste jag skärpa mig!!!!!

Hanna sa...

Hej vännen =)

Det tar du igen nästa vecka, det är jag säker på!!! Å irriterad får man faktiskr vara ibland =) Kul med lägenheten ju =)

Tänker på dig!

Kram Hanna

Cecilia sa...

Ja jag ska verkligen ta igen det nästa vecka! Ska kämpa på måste motstå onyttigheter. Just nu är det lite motigt...

Karm på dig också!