måndag, mars 05, 2007

Flickan som lekte med elden!

Jag har precis läst ut Stieg Larsson "Flickan som lekte med elden", det är (som jag gissar att det flesta vet) fortsättning på "Män som hatar kvinnor". "Flickan som lekte med elden" var om möjligt bättre, den var så spännande att jag inte kunde sluta läsa den (vilket innebar att jag läste länge den är ju på över 600 sidor). Jag har inte börjat läsa deckare förrän något år sedan, så jag är ingen expert, men detta är definitivt den bäste deckare jag har läst. Om du inte läst Stieg Larssons böcker så rekommenderar jag verkligen dem. Läste i Svd att nummer tre i Millenium-trilogin, "Luftslottet som sprängdes", släpps i juni. Vilken lässommar det kommer att bli, först denna bok och sedan den nye Harry Potter. Tänkte nu att jag skulle läsa Amy Jenkins "Funny Valentine", som vad jag gissar är en rätt lättsam bok som inte kommer ta så lång tid.

11 kommentarer:

Linda K sa...

jag läser och läser och hoppas att den inte ska ta slut ;)

Anonym sa...

Åh....jag börjar får lite ångest nu. Började läsa i lördags, och har snart bara 200 sidor kvar ;((
BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL

Cecilia sa...

Ja det är hemskt nu när jag är klar... Vill bara läsa mer Stieg Larssons, ge mig mer!!!!!!!

Anonym sa...

Jag läste ut den i går, men jag tyckte faktiskt att "Män som hatar kvinnor" var snäppet bättre!

Längtar också efter tredje delen :)

Cecilia sa...

Ja de är mycket bra bägge två, men jag lutar mot att "Flickan som lekte med elden" var lite bättre.

Anonym sa...

Hej
Jag har snart läst klart luftslottet. Har läst "Män som hatar kvinnor" och "Flickan som lekte med elden" Alla tre böckerna är grymt bra. Det ryktas om en fjärde bok? VILL LÄSA DEN!!!!!
//Agneta

Cecilia sa...

Agneta: Fjärde bok??!!!! Det har jag inte hört något om, VILL HA!

Anonym sa...

Hej Cecilia

Jag har bara hört rykten om att Stiegs änka sitter med det fjärde manuset till en ny bok...
Tvister om den får ges ut och av vem.
Jättesynd!!!:(
Även hört rykten om att det ska bli film av böckerna.:)
MVH Agneta

Cecilia sa...

Agneta: Hoppas verkligen att de reder ut tvisterna så det blir en fjärde bok! Film, hmmm vem ska spela karaktärerna... Där har vi något att fundera på. :)

Anonym sa...

Hej Cecilia
Det ryktas om att Tuva Novotny eller Rakel Wärmländer ska spela Lisbeth och Mikael Persbrandt Mikael Blomkvist
Mvh Agneta

Cecilia sa...

Agneta: Hmmm, jag gillar inte Mikael Persbrandt... Varför ska han vara med i alla filmer?