onsdag, mars 21, 2007

Nästan tillbaka!

Jag har ännu inte lyckats få internet i lägenheten, men jag tror och hoppas att det händer ikväll!...

Allt blev i alla fall flytta på lördagen, ja förrutom stekjärnet som står i mina föräldrars garage. Nu så är det nästan t.o.m ordning i lägenheten, förrutom tre Billy-hyllor som ska upp och fyllas idag. Efter det är det endast lite kablar som ska fästas och tre tavlor som ska upp (de andra är redan uppe). När alla hade åkt efter flytten och jag stod där ensam i röran kände jag ångest och undrade vad jag gjorde här, totalt lost i en nästan främmande stad (så främmande är den inte)... Detta berodde nog mest på röran och att jag var trött, för efter ett samtal med en kompis (tack K) och lite uppröjning så blev det genast bättre. Så nu känns det jättebra och underbart, jag kommer trivas så bra här! Ångrar inte alls mitt beslut att flytta till Malmö, måste bara lära känna staden på nytt igen. Det har ju hänt en del sedan jag för 11 år sedan flyttade från Skåne.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ÄLSKAR Malmö. Nu är jag bara där på besök lite nu och då. Men då myser jag och går på stan hela tiden! Skåne är toppen, bättre klimat, längre sommar, mindre vinter, bra odlingszon (det bryr du dig nog inte om på 4:e våningen - men ändå). Jag skulle gärna bo där själv!

Anonym sa...

Åh, vad spännande och roligt att pyssla med en ny lägenhet :)

Hoppas det känns bra nu, och att du trivs!

Anonym sa...

Bara ett nöje att snacka lite!

Cecilia sa...

Det känns jättebra nu och jag kommer verkligen trivas i denna lägenheten!