fredag, mars 16, 2007

Ojjjjjjjjj så jobbigt!

Jag är helt slut!! Jag har slitit med flytten så. Har flyttat (fjärde våningen) de allra tyngsta sakerna (förrutom soffa och fåtölj) och skruvat och skruvat med prylarna från IKEA, varit och handlat mer prylar på IKEA osv. Det värsta är att det stora flyttlasset går imorgon, men då har jag en hel del hjälp som tur var, hoppas jag inte har för hemsk träningsvärk... Det är inte så jättehemskt, men gud va skönt det kommer vara när allt är flyttat. Måste också säga att min föräldrar har varit (och är) toppen, utan dem hade det varit hemskt... Måste också tillägga att det är underbart att ha fått lägenheten!!!
Har inte fått upp internet i den nya lägenheten ännu, så det kommer vara lite tyst från min sida ett tag nu, i alla fall till mån/tis. Vi hörs! Ha en trevlig helg!

Update: Har gått en hel del pengar så det blir inget Marimekkopåslakan ännu.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inga Marimekkopåslakan heller - men det vore nice att ha. Är å andra sidan begåvad med inte mindre än 2 Savoyskålar (normalsizen), en glasklar och en mjölkvit.

Lycka till i morgon. Jag skulle avlida att bo på 4:e våningen, men det beror väl kanske på att vi har hundar - jobbigt att kuta upp och ner flera gånger om dagen...

Anonym sa...

Lycka till med flytten!

Anonym sa...

Kul att flytta men mycket jobb. Man tror inte att man har så mycket men när man väl börjar verkaar det som att det aldrig tar slut

Ha det bra

Hanna sa...

Hej vännen!

Jag är så glad för din skull. Låter ju superkul med en ny lägenhet, lägg ut eller maila lite bilder när du har fått lite ordning, är ju så nyfiken!

Kram Hanna

Lucas and Katarina sa...

Grattis, vad skönt med egen lya!

Hanna sa...

Hallooo =)

E så nyfiken på hur det har gått idag ju!

Kram Hanna

Anonym sa...

Hej!
Hoppas flytten gått bra och att du kom iväg på ett lyckat vv-besök idag? Jag funderar på att skriva in mig på onsdag morgon.. Vet inte hur jag ska göra men det känns som om jag måste göra något, att köra lite löst hemma verkar inte funka så bra för mig just nu..
Vi hörs!
Kram, Yllet.

Cecilia sa...

annicab: Verkar som det inte kommer bli en skål heller... Måste ha andra prylar, men snart...

Mocca: Tack

Therese: Så jobbigt att flytta, men jag börjar se ljuset i tunneln.

Hanna: Tack, lägenheten är så fin (bilder kommer). Blir nog ingen vägning denna vecka...

Ninni: Tack, den är så fin. Har fortfarande er soffa, och den gör sig så bra i denna lägenheten!

Yllet: Flytten gick faktiskt över förväntan. Angående VV så fungerar det absolut bäst för mig. Men det är individuellt, så du kan ju testa på det och känna hur det funkar för dig. Lycka till!