torsdag, mars 01, 2007

Dum eller förutseende...

Jag har fått den knäppa vanan att köpa byxor som är lite för små... Ja inte alla byxor, de jag köpte på Lindex i måndags och de igår inhandlade (även från Lindex, inte visade här) passar perfekt och bara väntar på att användas. Men däremot så fick jag hem ytterligare ett par jeans (stuprörsjeans), från Ellos, som är lite för små. Och jag kan ju även nämna att de svarta glansiga byxorna som jag beställde i januari fortfarande inte passar... Dessa två par byxor kommer att passa mig när jag nått klänningsmålet eller senast 22-maj-målet. Däremot så passar nu de svarta sammetsbyxorna jag handlade under julrean! Visst är det bra att ha kläder att växa i i garderoben, men det är ju mycket roligare att köpa nya kläder som passar. Varför gör jag så här????

5 kommentarer:

Linda K sa...

men tänk på att du ju kommer att gå ner och då blir ju kläderna som passar nu för stora. lite kul mål att ha småkläder i garderoben som morot :)

Anonym sa...

Förutseende! Det är trist att köpa kläder när man håller på att gå ner i vikt på ett sät; man kan inte ha dem så länge. :) Kul på ett annat; man kan ha mindre storlekar!
Ha en skön fredag!

Cecilia sa...

Linda K: Ja jag ska se det som morötter. Det kanske lockar mig till att vara mer ordentlig och inte fuska med viktnedgången hela tiden...

Yllet: Ja jag håller så med! Det är så tråkigt när de snygga kläderna man köpte för någon månad sedan är alldeles för stort. Och ja mindre storlekar betyder större utbud!

Malin sa...

Hihi, jag förstår dig precis.
Var på rea i sportbutiken och köpte en jättefin Craftdress att motionera i under våren - kruxet var bara att jag inte ens får upp byxorna över höfterna.
Precis som om jag tror att jag ska tappa vikt i raketfart nu innan snön smälter, haha!
Men det är ju roligt att ha något att sträva efter och när man är på viktnedgång blir ju allt för stort om man köper i rätt storlek direkt.
Det var ju toppenfina kläder du köpt så det är ju bara att tuffa på så rätt som det är sitter de som en smäck på dig :)
Ha en trevlig helg!

Cecilia sa...

Tack! Jag gillar ju verkligen de kläder jag köpt, men skulle vilja ha dem nu, fast egentligen så vill jag vara så smal så jag passar i dem nu... Bara att kämpa på!