måndag, februari 26, 2007

Snabbshopping!

Det blev inte tid för mer än 45 minuters shopping i Malmö idag. Men men jag kan vara snabb när det behövs. Eftersom jag är i ett skriande behov av ett par byxor (de jag har har blivit för stora...) så var ett par blåa jeans högst uppe på prioriteringslistan. Så det blev jeansen till vänster, som verkligen är mörkblå, fast de nästan ser svarta ut på fotot. Jag hämtade ett par i storlek 46 och gick för att prova dem, och märk min förvåning när jag upptäckte att de var för stora, mina byxor här hemma är ju i storlek 48. Så det blev ett par 44:or, som satt perfekt!

I och med mitt hår ser hemskt ut, med en lugg som absolut inte fungerar, så använder jag diadem mycket ofta. Så jag passade på att köpa två stycken, ett blått och ett leopardmönstart för att piffa upp tillvaron lite. Hittade också ett par söta silverörhänge som kan användas när som. Så jag får sammanfatta det som 45 minuter bra shopping

5 kommentarer:

Anonym sa...

HURRA HURRA -du är så duktigt!
Två storlekar mindre :))

Fin fina saker du köpt!

Cecilia sa...

Tack, det känns mycket skönt att nu kunna gå i vanliga affärer och inte behöva köpa på "tjockis" avdelningarna. Utbudet är ju så mycket större nu!

Anonym sa...

OJ vad skoj!!! :D:D Grattis till storleksminskning och 8 hekto ner!!8 hekto, det är som 2 små lättapaket och det är mycket fett! :)
Jag väger mig imorgon. Hrm jag oroar mig lite men hoppas det går bra. Gör det inte det så kommer det en ny vecka..

Anonym sa...

Visst har de toppenjeans på Lindex. Har själv 3 par därifrån... Nä 4 föresten! Du är så duktig som fortsätter neråt! Stora applåder!
Jag ÄLSKAR att shoppa i Malmö. Hänger med maken på hans tjänsteresor dit några gånger om året - det är suveränt!

Cecilia sa...

Yllet: Det känns jättebra att det går ner hela tiden, sakta men säkert. Hoppas det går bra imorgon, jag håller tummarna!

Annicab: Ja visst har de jättebra jeans där. Är sugen att köpa fler...Tack tack, känner mig lite duktig... Kul att det är bra att handla i Malmö, har ju inte kommit igång med det ännu.