lördag, januari 02, 2010

Hmm tiden går fort...

Ja planerna för idag var kanske lite för optimitiska... Jag hann rensa köksskåpen, ja det blev kanske inte så mycket rensning som städning och omstrukturering. Jag tog även bort alla julsaker och piffade till i lägenheten. Har även inskaffat ny badrumsmatta och handdukar till badrummet. Sorterade även allt det som blev utrensat från kontoret igår och gick med det till återvinning. Men det blev ingen avfrostning av kyl och frys, garderoben blev inte heller rensad. I morgon har jag planer, så jag kommer inte hinna så mycket då.Fast jag hann nästan med allt jag planerade för jullovet ändå; på måndag är det ju dags för jobbet igen...

Sysslor:

  • Baka julkakor (min mormor skulle nog uppskatta denna julklappen) Check; till hela släkten
  • Rensa (hemma)kontoret (det är inte rörigt där, men jag känner inte att jag har koll på allt) Check; gjorde jag ju igår
  • Rensa garderoben (Många kläder är ju förstora, så jag måste göra plats för nytt) Hann som sagt inte
  • Städa vinden (finns massa förstora kläder och möbler jag aldrig kommer använda) Ett alldeles för stort jobb för denna ledigheten
  • Frosta av frys och kyl (man får ju passa på när det är kallt ute) Hann som sagt inte
  • Leta efter ny matta och handdukar till badrummet (har visat sig att det inte är så lätt att hitta det jag vill ha...) Check; hittade efter mycket letande vad jag ville ha :)

Mysigheter:

  • Läsa många böcker Check; läst två och en halv böcker, mycket bra dessutom
  • Gå på bio Check; Jag såg ju Avatar
  • Shoppa på mellandagsrea Check; mycket trevliga saker som t.ex. väskan :)
  • Laga roliga middagar som jag inte provat förr (såklart bjuda in gäster då också)
  • Gå långa promenader med roligt sällskap Check; jag hann i alla fall med några.


Inga kommentarer: