lördag, februari 14, 2009

Hemsk resa

Ja resan till England var ju inte så bra, eller vad man nu ska säga. Det börja med att det inte gick att checka in på Kastrup (Köpenhamns flygplats). Fattade inte alls varför förrän expediten (eller vad det nu heter) informerade mig att det inte var så konstigt i och med att biljetten gällde 11 mars och inte 11 februari. Jag lovar att det var paniktillstånd ett tag innan jag lyckats reda ut allt med resebyrån. Så jag kom iväg, och kom väl fram till hotellet. Nu kommer allt gå bra tänkte jag, och planerade en natts god sömn. Men nej så blev det inte alls. Brandlarmet gick nämligen två gånger, en gång klockan 12 och en gång klockan 3. Vi blev informerade att det varit en gäst som rökt på ett ickerökare rum, men det hjälpte ju inte mig att somna om. Så det var en trött Cecilia som kom till mötet dagen efter. Trots allt så gick i alla fall mötet mycket bra och det är ju egentligen vad som räknas. Men problemen slutade inte där, det var ju en hemresa också... Planet var över två timmar försenat för att det snöade lite regnblandad snö (de är inte vana vid snö i England...). Så jag kom hem efter två på natten. Behöver jag säga att det inte blev något Vikt Väktare möte dagen efter klockan 8 på morgonen.

Inga kommentarer: