torsdag, oktober 11, 2007

Vågen visade...

Helt hemskt och otroligt så visade vågen 0,8 kg plus... Hur kan detta komma sig? Visst så var det fest i lördags, men jag har ju även varit på 60 min Body Pump, 60 min powerwalk och 45 min spinning plus 30 min core denna veckan. Min kropp känns inte heller tyngre, så det är orättvist... Detta betyder då att viktnedgången är nu 18,7 kg och midjemåttet är det samma som förra veckan.Förresten så är jag öm i alla musklerna i kroppen, men det känns skönt! Ikväll bär det av till Uppsala för helgen. En mycket bra polare ska disputera, ska bli mycket kul!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle ju faktiskt kunna vara den gamla klychan att "muskler väger mer än fett" men det finns ju tusen andra orsaker. Det tar du igen snabbt. Men visst känns det orättvist när man gör allt rätt.

Peppkram till dig!

Annie - PD sa...

Tänkte precis samma sak om Nenny...
:)

yllet sa...

jag håller med! det är träningen! Kroppen hinner inte med. Vänta ett par veckor så får du se på resultat ska du se!
Hoppas du har superskoj i Uppis!

Kramar!

Optimist!! sa...

Beroende på vad du åt och drack på festen och i vilka mängder så kan det vara vatten som kroppen inte hunnit bli av med...Du har absolut inte gått upp 0,8kg i fett på 1 vecka i alla fall :)

Frida sa...

Huvudsaken är ju att du håller igång med ditt duktiga liv, så kommer snart kilona rasa, det är jag övertygad om! Och välkommen till Uppsala! Blogga mig om du är sugen på en powerwalk!

Laila och Johan sa...

Jag tycker du är grymt duktig även om vågen visar fel. Kan det inte vara något fel på den..;) Kram

Mie sa...

Det är klart att det beror på att du blir mera muskulös! Du är ju jätteduktig!

Annie sa...

Håller med alla föregående talare! Nästa vecka kommer vågen säkert ha tagit sitt förnuft till fånga! Hang in there!

Cecilia sa...

Nenny: Jo viktnedgången brukar ju komma i stöttar när man tränar mycket.

Annie PD: Ja det är ju bara att hoppas.

Yllet: Ja jag har tålamod och fortsätter glatt.

MD: Tack mycket bra att veta, jag vill ju inte lägga på mig nästan ett kilo fett på en vecka.

Frida: Ja det har du rätt i, och jag mår ju så mycket bättre. Tyvärr så var jag mycket upptagen i helgen, men nästa gång jag hälsar på kan vi ta en promenix.

Loppanlej: Hmmm det var säkert vågen som visde fel! :)

Mie: Tack! Det känns lite som det händer något med musklerna.

Annie: Ja jag vet inte riktigt, det var inte en bra helg...