tisdag, oktober 23, 2007

Tids/persolighetsförändring!

När jag doktorerade så brukade jag palla mig upp vi åtta tiden för att vara på jobbet vid nio tiden, så jag hade kollat email och avklarat panik grejerna innan 10-kaffet. Som arbetslös så gick jag upp vid tio elva snåret när jag vaknade av mig själv. Om man frågar människorna i min omgivning så skulle de säga att jag är en kvälls/nattmänniska, mycket trött på morgonen och jättepigg på kvällen.

Men nu är jag som förändrad...

Jag har totalt ändrat min dygnsrytm! Jag går upp halv sex sex på morgonen och är på jobbet mellan kvart i sju och halv åtta. Detta gör jag inte för att jag måste, vi har ju flex, utan för att det funkar bäst för mig! Har jag genomgått en personlighetsförändring, eller har jag blivit äldre (okej gammal)? Förresten behöver jag skriva att jag stupar i säng efter precis efter tio varje kväll... Men det gör inget jag har ju ingen TV längre.

5 kommentarer:

Frida sa...

Jag har alltid varit morgonmänniska, så jag kan inte säga om det beror på åldern. Men jag är såå mycket mer effektiv på förmiddagarna, så vill jag ha nåt gjort är det lika bra att börja tidigt!

Naranja sa...

Gud, vad skönt att inte ha en tv! hur tog du det steget? Var det när de la om nyss till digital? Jag skulle också vilja ta språnget men sambon är ju fotbollsgalen så det blir aldrig av.

Anonym sa...

det är så skönt att komma upp på morgonnen! bättre att börja jobba så tidigt som möjligt så man kan få komma hem och ha eftermiddagrna och kvällen fri! jag värderar verkligen att få komma hem i tid på kvällen och hinna laga middag och njuta av i lugn och ro! innan man stupar i säng som sagt! =)

Anonym sa...

Gud så skönt att kunna göra en sån förändring och trivas med det. Vill jag också! Men det kommer nog ta ett tag innan jag ens börjar fundera på det på allvar ;-)

God natt på dig :-)

Cecilia sa...

Frida: Ja jag har också märkt att jag är mycket mer effektiv på förmiddagen!

Naranja: Jag bestämde mig att jag skulle köpa en platt TV så jag gav bort min gamla. Men jag har inte kommit loss och köpt en ny TV, och nu känner jag ingen jättebråska heller. :)

Emelie: Ja det är faktiskt skönt att komma upp tidigt på morgonen. Nu jobbar jag dessvärre alldeles för mycket så jag kommer inte hem så tidigt, men snart...

Filifjonkan: Ja det känns så skönt att jag verkligen kan förändra mig själv om jag bara vill.