torsdag, oktober 18, 2007

Skräckens samtal...

Igår ringde min hyresvärd mig vid lunchtid och sa: "Det är en jätteläcka i badrummet i lägenheten ovanför din, vi måste komma in i din lägenhet!". Paniken växte, jag hade ju massa möten som jag var tvunngen att gå på, shit vad skulle jag göra. Men då sa han att de kunde skicka en bil från Malmö (där jag bor) till Lund (där jag jobbar) och hämta min nyckel. Så sagt som gjort de kom och hämtade min nyckel. Det slog mig när jag lämnat ifrån mig nyckeln, jag känner ju egentligen ingen av dessa personerna, tänk om det var ett sätt att råna min lägenhet, men hej lite förtroende får man ha för sina medmänniskor. I alla fall så tre timmar senare ringde de och undrade om de kunde komma tillbaka med nyckeln. De informerade också mig att det inte fanns någon skada på min lägenhet, utan att lägenheten ovanför mig hade badrummet ovanför lägenheten sidan om min. Så JÄTTESKÖNT för mig, mindre skönt för min granne... Plus att det känns skönt att det är ok att ibland ha förtroende för andra människor!

2 kommentarer:

Mie sa...

Huu ja, samma känsla fick jag när de kom o hämtade vår krångeldator. Tänk om han inte alls var från budfirman! Fast för misstänksam får man ju inte vara heller;)

Cecilia sa...

Mie: Nä det får man inte, men man vill ju inte vara för naiv heller, var går gränsen...