onsdag, september 19, 2007

Fleecetröjans vara eller icke vara?

Jag har länge varit emot att äga en fleecetröja som jag använde ut bland folk, men nu överväger jag att inskaffa en. Varför har jag då gjort en sådan tvärvändning? Jo på jobbet sitter jag i ett litet landskap, jag delar rum med fem andra, och de andra måste vara vikingar. Igår frös jag så mycket att mina naglar ändrade färg. Imorse innan de andra hade kommit, jag börjar tidigt, så smög jag bort och ändrade termostaten och detta märkte de inte förrän det var dags för mig att gå hem. Så frågan är om jag kan lita på att jag ska kunna smyga upp termostaten varje dag, eller kommer jag vara tvunngen att inskaffa en fleecetröja? Om detta är fallet; var köper jag en snygg en?

Update I: Det är så pass kallt att sjalar och vanliga tröjor inte alltid räcker till.

Update II: Okej jag får kanske förtydliga. Jag har väl egentligen inget emot fleecetröjor förrutom att jag kommer från den akademiskavärlden där nästan alla har fleecetröjor, och de flesta (inte din K) ser hemska ut och borde ha slängts för flera år sedan!

10 kommentarer:

Linda K sa...

klart du ska ha en fleece om du fryser! jag skulle välja en svart, neutralt och bra.

Anonym sa...

klart du ska köpa det du trivs i! why not liksom!? det är ju varmt och gosigt!!

Cecilia sa...

Linda K: Ja det lutar starkt åt en svart.

Emelie: Vet inte riktigt om jag kommer trivas i en, men varm och gosig kommer den nog vara. Blev det en motsägelse eller?

Frida sa...

Gå till nån utesport-affär (typ fjällskog), där brukar de ha stort utbud med lite snyggare. inte så billigt dock, men finns de som sitter lite snyggare än de stora bylsiga från billighetsaffärerna. Jag har en Haglöfs som hängt med i många år!

Cecilia sa...

Frida: Tack för tipset, det är en kvalitetröja jag letar efter.

yllet sa...

Jag säger som frida, kolla in ngn utelivsaffär. Men åas har jag en fleece köpt på KappAhl år -98 eller -99 som håller än! I princip ingen förändring. Mer än att den är lite för liten just nu,men jag tror dessvärre inte det beror på tröjan.. :P

Laila och Johan sa...

Haglöfs har tunna ljuvliga! (Fleece ljuvligt...? min fjälltur verkar ha gått lite för långt...)

Cecilia sa...

Yllet: Jag får gå på jakt i affärerna till helgen.

Loppanlej: hahaha, det kanske är en fjälltur jag behöver för att kunna acceptera en fleecetröja...

Mie sa...

Fleecetröjor har man BARA för att man fryser men ALDRIG för att det är snyggt. Så diskret som möjligt med andra ord;)

Cecilia sa...

Mie: Jag håller helt med dig, så det får bli en diskret en som får ligga gömd på jobbet bär jag inte använder den!