tisdag, augusti 21, 2007

Sommarens hantverk!

För att hålla mig sysselsatt i denna regninga sommar så har jag byggt ett smyckesskrin. Kände att det nog skulle vara lättare att ha alla smycken på ett ställe, bättre än i fyra olika skrin. Så jag köpte den lilla byrån från IKEA och målade och pimpade den lite med stenar. På sidorna satte jag handtag jag hittat på en antikaffär, den måste ju vara flyttbar. Jag har även gjort avdelare inuti lådorna för att få fler fack. Jag har även målat en helkroppsspegel i samma färg för att komplettera skrinet. Är faktiskt rätt nöjd med resultatet, och det har varit en jättekul sysselsättning!

7 kommentarer:

Anonym sa...

jättefint - och sådär har jag också tänkt att jag skulle göra någon gång när jag har lust och ork. Ska nog ta tag i det nu när det blir höst!

Cecilia sa...

Hedgehog-Sara: Tack! Det var jättekul att göra! Det är ju inte så att man har en tidspress på sig heller, man kan ha det som ett projekt man tar till när man har tid över. :)

Laila och Johan sa...

Tjusigt! Precis sådant jag så gärna skulle vilja göra men som jag aldrig får fingrarna ur och gör!

Anonym sa...

Wow, vad duktig du är, vad snyggt det blev!

Cecilia sa...

Loppanlej: Ja att få tummarna loss är det som absolut jobbigaste.

Mocca: Tack! Känner mig ganska nöjd! :D

Malin sa...

Vad fina grejer du pimpat upp!
Roligt när kreativiteten flödar.
The Ark kanske skulle ta o ge dig nån form av anställning så mycket som du ränner på dem :D
Hur går det i övrigt? Själv håller man på att kalasa hela augusti verkar det som....gaaaaah!
Men jag vill verkligen unna mig på kalasen - det dumma är att jag unnar mig även emellan kalasen, haha!
Äh, det tar jag igen soon.
Kram till dig

Cecilia sa...

Malin: Tack, är själv nöjd. Vet inte om jag skulle vilja ge mig in i musikbranchen, men tycker att jag skulle få rabatt på konserterna... För mig går det inte bra, inte jättedåligt men inte bra. Tror att jag har gått upp lite till, inte kul alls... Försöker skärpa mig, men det blir väl inte stenhårt förrän när september börjar...