tisdag, augusti 28, 2007

Nytt jobb!

Ja på måndag så ska jag då äntligen börja på mitt nya jobb! Jag längtar och ser sååååå fram emot det. Det känns så konstigt när jag tänker att jag verkligen har varit arbetslös i 14 månader... Det är så lång tid. Och jag har verkligen legat på och letat efter ett jobb, jag trivs ju inte alls med att bara gå hemma jag är en alldeles för social människa. Men det är inte så lätt att hitta ett jobb, hur mycket politikerna än snackar om högkonjunktur. Det finns ju inte så många jobb som riktar sig till en disputerad fysiker... Och nej jag har inte varit petig jag har sökt många många civilingenjörsjobb, har ju även en sådan examen. Men har då fått en del svar om att jag varit överkvalificerad, vilket jag inte förstår det är väl helt upp till mig vilka jobb jag kan tänka mig...
Men nu har jag i alla fall ett jobb jag verkligen ville ha!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är konstigt. När man har ett jobb så förstår man nog inte hur jobbigt det är att gå utan. Kör hårt nu!

Cecilia sa...

Sara: Nej man gör inte det, och man tror verkligen inte att det ska vara så svårt att få ett jobb...

Frida sa...

grattis! va kul!!

Cecilia sa...

Frida: Tack det är så skönt och kul! :)

Anonym sa...

Grattis till det nya jobbet! Jag har också nyligen fått ett nytt jobb inom mitt utbildningsområde. Det tog mig ett par år efter min examen innan jag äntligen lyckades.

Cecilia sa...

Mammsen: Tack! Grattis själv! Javisst tar det lång tid, även om man ghar en bra examen och är mycket dukti samt verkligen vill...