onsdag, juli 25, 2007

Så dålig...

Juli månad har varit den sämsta månaden sedan jag ändrade min livstil den 21 september i fjor. Endast ca 2 promenader i veckan, ingen löpning alls... Jag har ätit godis, hamburgare och t.o.m pizza inte jättemycket men ändå. Det värsta är att jag har nog ätit minst en kaka om dagen, jag är verkligen en vittmjöls missbrukare... Suget är mycket värre än vanligt. Med smärta i bröstkorgen så kommer det inte bli någon löpning heller på ännu några dagar. Gjorde ont när jag var ute på powerwalk idag. :(
Måste verkligen ta tag i allt snart, men det är såååå svårt att starta om på nytt när motivationen är låg... Har tjuvvägt mig lite och det ser ut som jag gått upp 1-2 kg, inte kul men väntat.

6 kommentarer:

yllet sa...

usch! Men du kommer igen! Motivationen kommer tillbaks när du känner att du fått nog och när du kan rör dig obehindrat igen! Hoppas det onda försvinner snart!
Hur är Harry??
Kram!

Cecilia sa...

Yllet: Jag hoppas det, men det måste hända snart så jag inte helt blir förfallen. Harry är mycket bra, ser fram emot läggdags!

Malin sa...

Gumma, du kommer igen! Jag vet det!
Tror vi alla viktbloggarvänner är inne i en liten koma just nu och det är ju så det är - upp och ner.
Och nu under sommaren är det ju lätt att njuta mycket mer av det goda och det är ju sommar så otroligt kort tid av året.
Kilona får se upp när vi är på gång igen för då är vi laddade till tänderna och då jäklar i min låda ryker de all världens väg!
Kram till dig....jag tänker på dig när jag hör The Ark...hihi!

Linda K sa...

svårt att hålla sig när det är sommar och ledigt. ständigt dåligt samvete här också :S ... men man kommer igen! :D

Anonym sa...

tyvärr är det så där ibland.. jag trorbåde motivationen,vilja,orken och vikten går upp och ner! men det positiva brukar vara att när man känner att man "slappat till" brukar man bli mer motiverad att ta tag i det igen! ibland kanske det oxå är bra att fokusera på en sak i taget, tex fokusera på att träna mer och då kommer ofta det där med kosten naturligt! Jag tycker du är duktig iaf!

Cecilia sa...

Malin: Ja jag måste komma igen, som du säger verkar semester vara svår för många...

Linda K: Verkligen dåligt samvete ständigt, men jag kommer igen!

Emelie: Du har rätt, jag ska försöka komma igång med motionen och sedan kommer maten av sig själv. Tack!