torsdag, juli 26, 2007

Nu är det sluttittat!

Kan knappt tro det men Rasmussen hade ljugit om att han var i Mexico i juni när han skulle doptestas. :( En annan cyklist hade sett honom träna i Italien under denna tidpunkten, vilket verkligen stärker dopingmisstankarna mot honom. Så därför har Rasmussens lag, Rabobank, uteslutit honom från touren. Trovärdigheten för cykelsporten är ju på noll just nu och jag som har varit en hängiven Tour de France fan kommer med stor sannolikhet inte titta på slutet nu. Snyft snyft...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är kasst men det är på väg åt rätt håll, som jag förstått det var det sponsorn (Rabobank) som tvingade dem att kicka Rasmussen och kan man göra så med gula ledartröjan utan ett bevisat positivt prov då ser alla att ingen går säker.

Moreni plockade gendarmerna inför rullande kameror, snacka om att bli utskämd inför världen.

Cecilia sa...

Den tjocke konsulenten: Ja du har rätt, det verkar verkligen som de tar tag i problemet nu. Och jag kommer titta på tempoloppet imorgon trots allt. Blev bara så besviken i och med att Rasmussen var min favorit...

Anonym sa...

Jag tycker hela den här Touren har gått över styr. Undrar om Rasmussen hade blivit kickad om han var holländare....tvivlar på det.

Men som sagt, jag håller med dig och DTK, cyklingen tar iaf tag i problemet tillskillnad från alla andra sporter.

Cecilia sa...

Mocca: Ja detta med Rasmussen verkar väldigt skumt, vet inte riktigt vad jag ska tro.