tisdag, juni 19, 2007

Milen!

Ja i söndags så åkte jag ut i skogen och sprang en mil! Det finns en sträcka som är en mil lång, men den bangade jag och sprang två 5 km sträckor istället. Jag ville ju testa om jag klarade hela milen, plus att 5km sträckan är på det stället där det finns mest folk. Det gick i alla fall mycket bra och jag tyckte det var skönt! Min tid blev en timme och 15 minuter, inte den bästa men nu har jag något att arbeta på. Min puls låg mellan 145 och 165 jämfört med 160 till 180 när jag endast springer 5 km. Detta känns ju bra med tanke på att man enligt iForm ska variera intensiteten på sin löpträning. Känner verkligen att "I'm back" nu, för nu är jag sugen på att springa igen.
Okej det enda negativa med milen var att jag fick skavsår av troskanten... Inte så jätteskönt.

4 kommentarer:

yllet sa...

OJ vad duktig du är!!! Jag är impad!
Fick en pulsmätare i födelsedagspresent igår. Ska försöka klura ut hur den funkar.. :)

Kram!

Cecilia sa...

Yllet: Tack! Pulsmätare är mycket kul! Grattis i efterskott, har även varit dålig att kolla in andras bloggar men bättring är på väg! :)
Kram på dig!

Malin sa...

Wow, du är ju helt outstanding du!
Kanonbra kämpat!
Skulle aldrig orka springa en mil...hjääälp!
Jag var oxå tvungen att pausa från veckomålen då de stressade mig mer än att de gav nåt - man får ta upp dem igen när andan faller på.
Haha, tänk att man blir lika överraskad varje månad :)
Måste börja äta Femal igen för mitt humör är inte att leka med under vissa veckor.
PMS is not the shit :D
Kram o härligt att du är tillbaka

Cecilia sa...

Malin: Oj tack, men det vet jag inte om jag är. Det är bara att bestämma sig. Jag norde kanske testa Femal, funkar det för dig?
Kram på dig!