tisdag, maj 15, 2007

Som en student igen!

Jag sitter nu vid en "läsebänk" på stadsbiblioteket i Malmö. Kan inte undgå att tänka på de miljoner (känns i alla fall så) timmar jag spenderat vi liknande "läsebänkar" pluggandes i Uppsala. Nu tänker ni väl "inte ska hon plugga mer, räcker det inte med en doktorsexamen?", och jo ni har rätt jag ska inte plugga mer det är nog nu. Jag sitter här och skriver några jobbansökningar lite för att få miljöombyte från min lägenhet. Det är jättefint här, så detta ska jag göra fler gånger. Det enda negativa är att det kostar 5 kr att gå på toaletten, ska inte sådant vara gratis på bibliotek?... Jag blir lite dumsnål när det kommer till sådana saker, vilket leder till att jag kommer vänta med kaffet längre än jag velat... Update I: Har nu köpt kaffe och ett äpple och varit på toa allt för 25 kr. Kaffet var ingen hit och tycker fortfarande att toaletten skulle vara gratis...

Update II: Äpplet var inte heller gott, note till mig själv:
Ta med frukt och dricka nästa gång, och gå på toaletten innan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi- du får ta med termosen nästa gång. Men det klart, det är med toan var ju lite värre *S*

Cecilia sa...

Mocca: Ja det är ju inte så att jag knallar ut i parken och sätter mig i en buske, för riktigt så snål är jag inte. Tror inte att jag är termossnål heller; Waynes ligger inte så långt bort kan ju gå dit och dricka kaffe och gå på toa...