måndag, maj 07, 2007

Hmmm lite knäpp...

Jag blir mycket lätt åksjuk samt sjösjuk. Så nu när jag har åkt x2000 två gånger till Uppsala så har jag tagit åksjuke tabletter som jag har liggande i väskan. I och med att detta har gått bra och att jag inte mått illa, de gångerna jag åkt innan, så plockade jag fram tabletterna ur väskan när det nu var dags att åka hem från Uppsala idag. Märk min förvåning när jag upptäckte att det var clarityntabletter (allergimedicin) jag tagit de tre senaste resorna! Något som gör saken ännu lustigare är att nu på hemresan så blev jag åksjuk... Är min åksjuka något psykologiskt eller?...

5 kommentarer:

Anonym sa...

*fnissar lite*
Det kan nog vara så ja ;)
Jag känner absolut igen det där med att bli "sjösjuk" av att åka X2000. Jag försöker i möjligaste mån att undvika det. Värsta resan jag någonsin gjort var när jag var tvungen att åka Malmö - Västerås och till köpet var bakis.
Kräks nästan bara jag tänker på det.

Anonym sa...

Oj...korrigering....Malmö-Stockholm ska det vara.

Cecilia sa...

Mocca: Det känns ju lite pinsamt att det är så... Den värsta x2000 resa jag har haft var dock mellan Göteborg och Stockholm, kräktes ett par gånger då (var varken sjuk eller påverkad av alkohol). Det tråkigaste var att jag hade en 1-klass biljett, men missade alla fördelarna i och med att jag spenderade resan på toaletten...

Anonym sa...

Hi, hi jadu, det kan ju faktiskt vara så. Jag har varit med om det själv.

Cecilia sa...

Therese: Så vad jag behöver är åksjuketabletter som egentligen är sockertabletter utan att jag vet om det :)