tisdag, maj 08, 2007

En stor eloge till SJ!

När jag åkte förra gången till Uppsala blev tåget mellan Malmö och Stockholm så försenat att jag missade anslutningen till Uppsala. Jag gick till SJ:s kundservice, och blev ombokad på ett senare tåg (kom fram en timme senare än beräknat) och fick en check på 50 kr för att fika på stationen. Detta tyckte jag var schyst av SJ! Så jag blev glatt överraskad när jag öppnade ett brev från dem igår där de tackade mig för att jag hade tagit mig tid att kräva ersättning, med i kuvertet fanns också en check på 480kr (så mycket resan kostade) som jag kan resa för hos SJ inom ett år. Detta kallar jag bra service, jag var ju supernöjd bara med de 50 kr jag fick!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Wow! Det är inte ofta man får höra goda ord om SJ annars. Skönt att höra att de kan fixa sånt.
Kom hem två timmar senare från Stockholm senast vi var där.. men jag var för lat för att kräva ersättning... skulle nog gjort det. Någon fika fick jag dock inte, fast att jag satt i Falköping i en timme. Jaja :-)

Ha en härlig kväll! Kram!

Cecilia sa...

Jessica: Ja det gäller att kräva ersättning. Får erkänna att jag endast hängde på och gjorde samma som killen som stod förre mig i kön, men nu vet jag ju till nästa gång!