onsdag, maj 23, 2007

Ge blod!

Eftersom jag har varit blodgivare i Uppsala i flera år är det ju naturligt att jag vill fortsätta med det nu när jag har flyttat till Malmö. Så idag har jag varit på provtagning (man måste det trots man varit blodgivare på annan ort). Jag hade ett mycket bra blodvärde på 147, så jag har verkligen att dela med mig av. Blir kallad om 5-6 veckor för att göra min donation (när blodsjukdomstesterna är gjorda). Detta känns ju bra, speciellt nu när det är blodbrist i Malmö/Lund.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Duktig du är som ger blod! jag skulle vilja men är så spruträdd =( Halsbandet som du såg i min blogg är från guldfynd!!

Linda K sa...

god gärning! och vad snygg bloggen ser ut!

Cecilia sa...

Emelie: Om man är spruträdd ska man inte ge blod, en väldigt stor nål... Guldfynd nästa alltså :)

Linda K: Ja man känner sig i alla fall god efteråt :) Tack så mycket, tyckte verkligen att min blogg behövde piffas upp! :P

Anonym sa...

jag tänkte på det för länge sen, tills någon sa att man inte fick ha allergi och äta medicin hela sommarhalvåret. Då gav jag upp idén, fast det kanske inte stämmer ens? Måste kolla upp, men så bra hb som du har kommer jag aldrig att få.

Cecilia sa...

Hedgehog-Sara: Det stod något att om man hade allergier så skulle man diskutera det med dem på blodcentralen och se om man kunde komma fram till en lösning. Och ja jag hade enormt högt hb, blev förvånad själv. Tur man är bra på nått :P