onsdag, april 18, 2007

Belöning/räkningssystem

Har sett på en del bloggar att de använder stenar eller flaskor med vatten för att se hur mycket de har gått ner i vikt. Jag tycker detta är jättebra system för att hålla koll på hur mycket man har tappat i vikt. Men jag känner att jag måste hitta mitt eget system! Så jag tänkte att jag ska lägga 10kr i en glasskål för varje halvkilo jag går ner, och när jag gått ner mina 40 kg ska jag spendera det på något helt och hållet onödigt och icke nyttig (800kr alltså, inte en jätteförmögenhet)! Mina nu uppnåda 16,2 kg innebär alltså 320kr, vilket blir 32 guldtior (måste vara guldtior så att det ser snyggt ut). Har dock bara en guldtia hemma så jag får vänta med att visa de 32 guldtiorna i en fin glasskål (var kan man växla till sig sådana, var finns närmsta bank????).

6 kommentarer:

Jessica sa...

Oh nice!! Det kanske man skulle hänga på!
Kanske går att växla på Ica typ? :-D
Härligt jobbat hittills!
Kram!

Cecilia sa...

Jessica: Tack, jobbar på så bra jag kan! Och det känns som en rolig belöningsgrej, häng på.

Linda K sa...

även om det inte är en jättepeng funkar det ju som pepping, en liten morot att se fram emot. strålande! :)

Cecilia sa...

Linda K: Tänkte at jag kan gå ut på stan och dra av 800kr på alla priser för skoj skull. Och så är det ju kul att se högen växa :)

Anonym sa...

Det är ju jättebra att lägga undan pengar. I slutändan får du göra någonting för dig själv. Kanske massage eller något annat som du vill.
Kram

Cecilia sa...

Therese: Ja jag ska göra något sådant som jag inte alls hade unnat mig annars för jag tyckt att det var onödigt dyrt.