lördag, mars 10, 2007

Helt utan en aning...

Blev tipsad om Rhonda Byrnes "The secret" av en vän. Surfade runt lite men kunde faktiskt inte riktigt hitta vad den handlar om. Det står ungefär så här:

'the secret' of obtaining anything you desire is now revealed by prominent physicists, authors and philosophers as being based in the universal Law of Attraction. And the good news is that anyone can access its power to bring themselves health, wealth and happiness.

Men min kompis sa "att läsa denna är bland det bästa jag gjort", och jag litar på henne. Så jag har precis beställt denna boken! Men nu får det vara slut på bokinköpen på ett tag, måste ju ha tid att läsa de jag har också...

2 kommentarer:

Lucas and Katarina sa...

Enkelt förklarat är teorin att vi alla är energi och att vårt liv är ett resultat av den energi vi sänder ut till världen genom våra tankar. Om vi tittar omkring oss på det nu vi lever i idag (allt från känslor, vänner, hälsa, grejer vi äger osv) är a l l t resultat av val vi gjort tidigare i vårt liv, av tankar vi sänt ut och känslor som resulterat av de tankarna. Låter komplicerat men det är det enklaste, mest spirituella och mäktigaste jag läst. Den har helt förändrat hur jag ser på livet. Jag är tacksam för det jag har snarare än besviken över det jag inte har och så vidare. ps. jag har a l d r i g förut läst en sk självhjälpsbok, och aldrig egentligen trott på dem. Men det här är något annat! Kul att du beställt den. Läs den med öppet sinne, då fungerar det.

Cecilia sa...

Ja jag tyckte att den verkade intressant fast jag inte riktigt fattade vad den handlade om. Ska bli kul att läsa den!! Jag brukar vara öppen för det flesta böcker, så jag kommer med stor sannolikhet gilla den.