torsdag, mars 08, 2007

Funny Valentine

Har nu läst klart Amy Jenkins "Funny Valentine", och det var okej kan sträcka mig till rätt så bra. Jag sträckläste den i natt, mest för att jag inte var trött och inte kunde sova. Det kanske var lite mer i den än i en vanlig kärleksroman, men detta gjorde även att den tappade en hel del för så bra var inte handligen. Om jag ska läsa en kärleksroman så ska det vara en riktig kärleksroman, om ni förstår vad jag menar. Den är som sagt ok och jag kan väl rekommendera den om ni inte har något annat att läsa. Nu så ska jag ge mig på Susanna Alakoskis "Svinalängorna", måste ju läsa den för den handlar ju om min hemstad. Den är ju också den utvalda boken i bokcirkeln jag tillhör.

7 kommentarer:

Malin sa...

Så den var ok alltså - får väl se om jag ger mig på den då.
Vad kul att vara med i en bokcirkel - det skulle jag oxå vilja, men vad jag vet finns det inte några såna där jag bor.
Vad roligt med flytten - hoppas allt går smidigt.
Kruxet är ju att man vill ha så många fina nya saker och plånboken håller inte alls med :)
Kram

Anonym sa...

Vilken tur att den inte fick följa med mig hem idag när jag var ner en sväng på bokrean -igen.

Ja, jag vet jag har varit olydig, dels var jag ner en sväng till, dels bröt jag mot en av mina rearegler ;(
*skäms*

Jag var bara tvungen att köpa Män som hatar kvinnor i inbunden. Men eftersom den var slut i hela stan var jag tvungen att gå in på Adlibris och beställa den, och då bara råkade det slinka ner lite fler böcker :(

Bland annat den som du läser nu :)

Cecilia sa...

Malin: Jag har bildat en bokcirkel med vänner, vi är sex eller sju. Dessvärre så finns alla nu i Uppsala Stockholm trakten

Mocca: Jag är besviken på dig :P Håller inte dina egna regler... Måste erkänna att jag hade beställt Påven Johanna i pocket, men när jag såg den inbunden på rean å köpte jag den och gav pocketkopian till min mor... Måste hejda mig nu så jag inte köper mer, jag måste spara pengar till flytten!

Anonym sa...

Hihi ;)

Cecilia sa...

Ja vi är lika dåliga bägge två...=)

Anonym sa...

Den är bra på engelska :)

Cecilia sa...

Ja den kanske har förlorat en del i översättningen. Men den var ju ok på svenska också, jag läser bara ut böcker jag tycker om.