tisdag, februari 27, 2007

Bokrearapport!

Ja som det skrivs om på många bloggar så är det ju bokrea idag. Så jag har varit och fyndat! Jag köpte:
Stieg Larssons "Flickan som lekte med elden", den var ju ett måste med tanke på hur bra föregångaren var;
Magnus Utviks "Anna, min älskade", jag började gråta där jag stod på Åhlens och läste på denna bokens baksida det är ju ett bra tecken;
J.M. Coetzees "Skymningsmarker", har aldrig hört talats om den men har ju älskat vissa andra av hans romaner;
Amy Jenkins "Funny Valentin", tror att det är en lättläst feel good och det behövs ibland;
Susanna Clarkes "Jonathan Strange & Mr Norrell", blev förtjust i denna när det var på tal att vi skulle ha den som en bokcirkelsbok;
John McCabes "Livets formel", en bok som jag tyckte verka kul om en lite förvirrad vetenskapsman (kanske känner igen mig);
Väntar även på en bok från adlibris, vilken är Siri Hustvedts "Vad jag älskade".

Så verkligen en lyckad bokrea! Vill även säga tack till Mocca som gjorde att jag inte köpte massa onödiga böcker jag aldrig hade läst. Jag har ju redan en massa kokböcker, som nästan aldrig används, och jag läser aldrig sådana böcker jag "borde" läsa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var så lite ;)
Hihi -nu ska jag bara se till att följa mina regler när jag beger mig ner på rean imorgon ;)
Av böckerna du har fyndat har jag vara läst: Anna min älskade som var jättebra!

Flickan som lekte med elden är påväg hem till mig :) de andra böckerna har jag läst eller hört talas om. Du får gärna berätta senare om du gillade dem.

Cecilia sa...

Haha, höll faktiskt på att köpa en kokbok men tanken på ditt inlägg hindrade mig i sista sekunden. Håller dig uppdaterad om böckerna när jag läst dem.

Malin sa...

Du måste berätta om Amy Jenkins bok är bra - är lite sugen på att läsa den.
Vad spännande med personlig choach - det skulle jag oxå vilja ha.
Alltid nyttigt att få tips och råd utifrån. Ska dock läsa "Självkänsla nu!" och ta tag i ett av mina nyårslöften.
Och GRATTIS till minuset - du har ju oxå gjort en kanonbra prestation!
Keep up the good work! Kram

Cecilia sa...

Tack! Och jag rappoterar om alla böcker jag läser, och Amy Jenkins bok är nog lättläst så den läser jag nog snart. Jag har blivit rekomenderad av min peronliga coach att läsa "självkänsla nu" och även fortsättningen så de är säkert bra.